Bezárás

Keresés

Bezárás

A fekete-fehér ezer árnyalata - Interjú Lakatos Sándorral

absolutbudapest.blog.hu

Lakatos Sándor, divattervező gyerekkora óta tudta, hogy mivel szeretne foglalkozni, és ezért rengeteget tett is. Az otthonról hozott céltudatosság sokat segített abban neki, hogy kitartóan haladjon álmai felé. Most fontos mérföldkőhöz érkezett, ma nyílik első saját üzlete az Ó utcában; azon a környéken, ahol annak idején a családi vállakozásuk is működött. Az elmúlt időszakban sok változáson esett át ő és márkája is, úgyhogy bőven volt miről beszélgetni. Az esti megnyitón természetesen az Absolut is ott lesz. 

Hat évesen varrtad az első ruhádat, ami egyáltalán nem szokványos dolog. Milyen emlékeid vannak a nagymamád varrodájából?

Igen, minden a nagymamától indult, és innen fejlődött ki a családi vállalkozásunk. Anyu az értékesítésért, a Mama a gyártásért, a nagybátyám pedig az anyagbeszerzésért felelt. Gyerekkoromban minden nyári szünetet bent töltöttem a varrodában, ami persze akkor annyira nem tetszett, de így utólag visszanézve örülök, hogy így alakult. Valóban kiszabtam egy trikó formát hat évesen, amit kézzel varrtam össze. Másnap abban mentem iskolába. Ez magától jött. Ahogy néztem a nagymamámat, ahogy készítette a ruhákat, én is elkezdtem mellette tevékenykedni. Persze abban az időben ez még nem volt tudatos dolog. Tizennégy éves koromtól jegyzem azt, hogy már tudtam, hogy divattervező szeretnék lenni. Már az elejétől kezdve magamra terveztem, aminek az is az oka, hogy annyira vékony voltam, hogy csak gyerekfarmert tudtam hordani. Persze közben meg azt is élveztem, hogy az általam készített ruha nem jött szembe az utcán, ráadásul így csak olyat hordtam, ami maximálisan tetszett.

Hogy lett ebből brand?

Mivel a barátaimnak tetszettek a magamnak varrt ruhák, egyre többen kezdték igényelni, hogy nekik is készítsek valamit, aztán ahogy elkezdett bővülni ez a kör, úgy jött a többi hozadék is. Megjelentek különböző magazinokban a ruháim, és ezáltal rám is kíváncsiak lettek az emberek. Ezalatt a pár év alatt pedig eljutottam oda, hogy most már szükség van egy saját üzletre.

Van benned olyan érzés, hogy megérkeztél? 

Ezen az úton nem igazán lehet megérkezni, ahogy holtunkig tanulunk az élet más területein is, de azt mondhatjuk, hogy ez egy fontos mérföldkő.

A márka stílusa egyben a te saját stílusod is. Mikorra alakult ki?

Az ember folyamatosan változik, és ha visszatekintek a tizennégy éves önmagamra, és arra az útra gondolok, amit azóta jártam be, úgy érzem, hogy most a harmincas éveimre alakult ki a saját stílusom. Ez kicsit olyan számomra, mint a személyiség; jó ideig formálódik. A rám jellemző fekete-fehér színkombináció is a részemmé vált. Számomra a fekete színben is rengetegféle variáció és játék lehet. A kollekcióimban pont ezért megelégszem legtöbbször ezzel a két színnel, ami nem jelenti azt, hogy a munkám másik területén, ahol személyre szabott öltönyöket készítek, nem vállalok be egy sötétkéket vagy szürkét. A színes dolgok viszont nem tetszenek.
 
A kampányaid során sem a megszokott utat választod. Legtöbbször nem divatmodelleken láthatjuk a ruháidat.

Számomra az egy idő után unalmas lenne. Egy érdekes karakter egy szép helyszínen mindig izgalmas párosítás. Minden egyes kollekció során én találom ki, hogy ki lesz az adott kampány modellje. Általában a teljes koncepció a fejemben van, úgyhogy belefolyok a vizuális tervezésbe és azok folyamataiba is.

A kollekció készítése közben már ott van a fejedben a karakter, akit látni szeretnél majd a kampányfotókon?

Nem mindig, sőt, van, hogy vacilálok több modell között, és csak az utolsó pillanatban döntöm el, hogy ki lesz. Ez persze ilyenkor befolyásolja az egész kampány hangulatát. A legutóbbiban Apáti Bence látható. Őt például azért kértem fel, mert az ő erős férfias kisugárzása nagyon izgalmasan hat a ruháimmal. Azt szerettem volna megmutatni, hogy egy maszkulin férfin is milyen jól tud állni egy nadrágszoknya vagy olyan image darabok, amik a hétköznapi ember számára már kicsit extrémek. Szerettem volna, ha mások is látnák, hogy nemcsak vékony testalkatú fiúk hordhatják a kollekcióm darabjait.
 
Apáti Bence a MODE by Sandor Lakatos kampányában 

Az üzlet nyitásával majdnem egyidőben egy másik változás is bekövetkezett a márka életében: egy női kollekció, ami magával hozta a névváltoztatást is. Mostantól MODE by Sandor Lakatosnéven él a brand.

Egy idő után a barátnőim is elkezdtek nyaggatni, hogy készítsek nekik ruhákat, én meg engedtem a kérésnek. Így a Sandor Lakatos menswear név aktualitását veszítette, és ehelyett egy sokkal letisztultabb, a stílusomhoz teljesen passzoló nevet választottam. Ehhez illeszkedik az üzlet neve, ami viszont szimplán a MODE nevet kapta.

Könnyen hagyod magad sodorni a változásokkal? Ilyenkor az intuícióra hagyatkozol általában?

Igen, és ahogy a mindennapokban is sokszor hagyom, hogy az intuícióim vezessenek, a tervezés során is teret adok ennek. Azt gondolom, fontos, hogy felismerjük, hogy mennyire szerencsések vagyunk, amennyiben azt csinálhatjuk, amit szeretünk. Főleg, ha tudjuk, hogy mi az életfeladatunk, hiszen sokan még idősebb korukban sem jönnek rá. Így az intuíció mellett nagyon fontos, hogy tudatosan haladjunk az úton, amit kitűztünk magunknak.

A most nyíló üzletben kiegészítők is lesznek.

Vanek Juci márkája a The Black Sheep is helyet kap, és nekem is tervez majd egy-két bőr kiegészítőt a kollekcióhoz. Itt elsősorban pénztárcákban, övekben, hámokban gondolkodom, és ezek mellett ott lesznek az ő táskái is.
 
 
A teljes interjú az absolutbudapest.blog.hu oldalán olvasható itt



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek