Bezárás

Keresés

Bezárás

Királyi otthonka vagy estélyi játszóruha? – A Je Suis Belle új dimenziói

Vanyovszki Mária

Régi közhelyünk, hogy nem a ruha teszi az embert. Ez nemcsak azt jelenti, hogy egy külföldi luxusmárka több százezer forintos öltözékében nyomulni a tévében nem tesz senkit értékesebbé, okosabbá vagy szebbé, hanem azt is, hogy egy egyéniség viszont az utolsó kidobott rongyot magára tekerve és a saját személyiségére formálva királynőként vagy királyként léphet ki az utcára.

Mert viszont az ember teszi a ruhát!

Ebben az ideában készülnek a Je Suis Belle öltözékei több mint egy évtizede. A nemzetközi babérokra kifejezetten soha nem törekvő márka hihetetlen határozottsággal építi magát a hazai piacon, és pont ezzel a független és artisztikus hozzállással, az erre fűzött sajátos márkaépítéssel halad rendületlenül előre és kelti fel a figyelmet akár a határon túlról is.

A legutóbbi divathéten bemutatott őszi-téli kollekciójuk a tavaszi-nyári darabok ideológiáját folytatja. Nőtípusokat idéznek meg, újabb és újabb karaktereket építenek be, egyre szélesítve azt az elfogadási kört, amit ezek a nők az öltözködésükben, a teljes külső megjelenésükben is vállaltan megélnek.
 
   

"Mert nincs olyan, hogy valami nem hordható!"

 
 
A Je Suis Belle alapkoncepciója, hogy az extravaganciát a mindennapokban is lehessen alkalmazni. A kifutón felvonultatott öltözékeknek erre utalt a stylingja is: nagyon alkalmi darabokat próbáltak ellenpontozni, lejjebb hozni olyan elemekkel, hogy utcai legyen. Így lettek színpadi darabokból játszóruhák is, vagy éppen fordítva, házi köntösből alkalmi megjelenések.
 
   
 
 
Továbbvitték az előző kollekció koncepcióját abban is, hogy eredeti funkciójuktól elrugaszkodva, új kontextusban használtak textíliákat. Legutóbb régi kendőket és sálakat építettek be a ruháikba, most még egy szintet léptek: szőnyegeket és egyéb szőtteseket emeltek be az öltözködési textilek funkciójába. Ezeket elsősorban darabokban és felvarróként alkalmazták, amik formát is alkotnak, ugyanakkor dekoratív elemek.
 
   

Az egész öltözéksor mesteri módon játszik az életterek közötti átjárási lehetőségekkel, kényelmes és funkcionális darabokat kínálva, miközben a hangulat ezúttal darkos színészi karakterekben és egy ehhez társított sötét humorban nyilvánult meg, amik a Je Suis Belle univerzumának egy újabb dimenziójába engedtek betekintést.
 
 
 
 
A show egyik záró bónusza a márka arcaként rendszeresen visszatérő Bocskor Bíborka a maga erős színpadi megjelenésével, a másik pedig a tervezőpáros maga, ahol is Dalma egy az ötvenes évekből származó köntösből átalakított ruhát viselt.
 
 
 
Csak az a bordó háttérfüggöny, csak azt tudnám feledni!
_______
Képek:  Holecz Endre, Budapest Central European Fashion Week, 2018. április
 



Hasonló hírek