Számos újdonsággal, a hazai és nemzetközi szakma legnagyobb neveivel készül a Magyar Divat & Design Ügynökség a divathétre. Az október 25-27-ig tartó Budapest Central European Fashion Weeknek újra a Várkert Bazár ad otthont.
A 2019-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató esemény programjaira a magyar tervezők mellett meghívást kapnak a régió dizájnerei, illetve divatszakértők, hírességek és influencerek. A tervek szerint a három nap során itt lesz az olasz Vogue újságírója, Alberto Calabrese, a több mint 660.000 követővel rendelkező influencer Bryanboy, vagy a híres modell Sita Abellan.
A divathét programját tovább színesítik a témához szorosan kapcsolódó események, prezentációk, valamint Young Talents bemutatók.
A szervezők egyik fő célkitűzése, hogy a főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, erősítve ezáltal a nemzetközi kapcsolatokat. Ennek egyik első lépéseként a Magyar Divat & Design Ügynökség három évre szóló stratégiai megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italiana-val, az Olasz Divat Nemzeti Intézetével.
„A közeljövőben nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni a divatipar korszerűsítésére, a gyártásfejlesztésre, az oktatásra, illetve kiemelt figyelmet szentelünk a mentoring programjaink elindítására és a fiatal tehetségek támogatására is.” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója.
Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz.