Pár éve, egy designer showroomban láttam meg az első Saint Aurora darabot, ami visszafogott eleganciájával és franciás bájával azonnal kitűnt a többi alkotó munkái közül. A nőies vonalvezetés lágysága, a magas minőségű kelmék gondos szelekciója sejtetni engedték a tervező couture igényességű alkotói folyamatát is.
A márka stílusvilágát Aurora, a hajnal ókori római istennője ihlette, akinek szépsége beragyogta az eget és megtörte a sötétséget. A magyar designer palettán így ívelnek fel a Saint Aurora ruhái, finoman mégis egyre látványosabban.
A tervező, Kata a mai kortárs divatelemeket a hagyományos kézműves, művészeti vagy épp haute couture technikákkal ötvözve hozza létre egyedi ruhadarabjait.
A tizenöt lookból álló tavaszi/nyári kollekciót egy meleg nyárestén, Budapest egyik tetőteraszán láttam élőben. A Saint Aurorát viselő lányok az indusztriális dekoráció építészeti elemei között is meg tudták idézni az ihlető francia vidék elbűvölő látványvilágát.
A darabok mindegyikéből árad a természetközeliség; lágy kelmék, romantikus formák, pasztell árnyalatok, egyedi mintázatok.
Az inspirációt az impresszonista francia festő, Monet kertjének látványvilága adta, ami a Giverny-ben található. A kampányképek egy ennek megfelelő hangulatban készültek.
A vaníliasárga, viszkóz-szatén anyagú, aranysárga fényű ruha izgalmas hátkivágásának köszönhetően ideális könnyed, nyári estékre.
A chanel-es hétköznapokat idézi a kevert szálas gyapjú tweed ruha, pasztell lila-kék-rózsaszín szálakkal és egy ici-pici arannyal.
Fontos szerepet kaptak a kollekcióban a természetes szálak is; több darab készült például bambuszból. Ez az anyag lágyabb esésű, mint a legtöbb pamutszövet, ezen felül antiallergén és van egy hűvös érzete, ezért nyáron kifejezetten kellemes viselet.
Egy fehér top is készült ebből az anyagból, ami nagyon jól kombinálható nemcsak a hátköznapokra, de alkalmi összeállításokhoz is.
A saját mintás anyagok francia ihletése az impresszionista stílusvilágot csempészi a ruhadarabokra, miközben a zöld alapon rózsaszín árnyalatú, virágos print sematikus ábrázolása Monet kertjét is felidézi Giverny-ből. A minta egy korábban megálmodott terv újragondolása, ami egy szoknyán és egy ruhán köszön vissza. A szoknya felső rétege organza, a bélése pedig kevert szálas viszkóz.
A kollekció egyetlen nadrágos szettje is a szoknyák és ruhák nőies vonalvezetését idézi, ahogy a Saint Aurorától megszokhattuk. A jacquard szövésű poliészterből készült, bőszárú és magas derekú darab ívesen illeszkedik a hímzett mesh anyagből készült felsőhöz.
A batikolt mintás, pamut-farmer anyagból készült mini ruha romantikus hangulatot megidézve bő ujjakat és A-vonalú szoknyarészt kapott.
Az enyhén áttetsző, lágy fényű és selymes tapintású lila, mini ruha lyocell textilből készült, kifejezetten a forró nyári napokra. A lyocell fenntartható anyag, fa rostokból készül, non-toxikus kémiai anyagok segítségével, így könnyen lebomló. (A 100% lyocell anyag, természetes festékkel még komposztálható is).
Két fehér maxiruha is készült, az egyik pamut madeira csipke anyagból, a másik bambusz textilből, aminek bélése pamut voile.
Az enyhén áttetsző 100%-ban pamut darab egy könnyű, vékony viszkóz bélést kapott.
A másik fehér szépség a cut-out trendjét idézi, amit egy aranyozott karika díszítéssel oldottak meg; ebbe lett behúzva a felső és a szoknya anyaga, hátán gombokkal és gumírozással.
Kézzel készült a kollekció egyetlen kiegészítője, a gyöngyökkel, kristályokkal, flitterekkel díszített kistáska.
Mintha egy virágcsokrot fogna az ember!
Hátoldala bőr borítást kapott, az előlapját cseh üveggyöngyök, Swarowski kristályok és flitterek díszítik, aminek 60%-a újrahasznosított PET-palackból készült.
A színes, batikolt mintájú ruha anyagára a Nani-Iro japán textil tervező páros készítette a mintát. A rendkívül kellemes érzetű dupla pamut-gauze anyag is Japánban készült.
A Toile-de-Jouy mintás anyagok nagy rajongójaként személyes kedvencem a nyitóképen is szereplő darab. A finom eleganciájú, hernyóselyem ruha, cupro béléssel és kézi pliszírozással készült, egyesével meghajtogatva és behúzva a hajtásokat. A minta egy trópusi világot ábrázol, (nem klasszikus pasztorál jeleneteket, mint az eredetiek).
Az első toile mintás anyagok Írországban készültek, viszont Franciaországban vált igazán népszerűvé, amikor is egy német származású, francia férfi, Christophe-Philipe Oberkampf Jouy-en-Josas-ban nyitotta meg műhelyét. Ezért lett a minta teljes neve Toile-de-Jouy.
Neked melyik a kedvenced?
Fotók: Jámbor Zsófia
______
Összes kampánykép: