A márka hagyományaival ellentétben a kollekció központi üzenete ezúttal nem valamilyen társadalmi jelenségre, vagy egy adott csoport helyzetére fókuszál. A „világmegváltó” gondolatok, az, elgondolkodtató vagy kifejezetten pikírt feliratok helyett ezúttal Tamara kamaszkorához és a korszakra (2000-es évek eleje) jellemző ikonikus ruhadarabokhoz nyúlt vissza. Középiskolai emlékek, az első „sulibuli”, az önkeresés, a „rockerek” és „rapperek” ellentétei, egymásnak feszülései elevenednek meg a kollekció darabjaiban. Az alap inspirációban egyformán hangsúlyos maga a korszak és annak általános stílusjegyei, valamit Tamara saját emlékei.
Ennek megfelelőn a palettán megtalálhatóak a ’90-es évek végére és 2000-es évek elejére jellemző kombinéruhák és mesh topok, kordbársony darabok, oldalt patentos nadrágok. A múltidézés mellett természetesen ezúttal is felfedezhető a kollekcióban a márkára jellemző sportosabb vonal, kabátokból pedig lezser és klasszikus szabású fazon is került a kínálatba, így a korábbi szezonokhoz hasonlóan ezúttal is igyekeztünk különböző ízlésű és stílusú vásárlói rétegeket megcélozni.
Alapanyagok tekintetében a tavaszi kollekcióban is használt pamutfutter és nehéz selyem ezúttal is megjelenik, kiegészülve kordbársonnyal, elasztikus neccel, csipkével és különböző textúrájú gyapjúszövetekkel és gyapjúkelmékkel. A visszaemlékező, nosztalgikus hangulatot erősítik a felhasznált színek, a teljes kollekció csak fekete, valamint különböző szürke árnyalatú darabokból áll, azt a hatást keltve, mintha régi, túlexponált fekete-fehér fotókat nézegetnénk.
A kampányfotók hangulatát is az inspirációra építették, így a helyszíneket és a modellek karakterét is ennek megfelelően választották ki. Az alap elképzelés az volt, hogy a fotósorozat azt az érzetet keltse a nézőben, mintha kamasz barátnők első együtt töltött estéjébe nyerne bepillantást, az első olyan éjszakába, amikor már enyhül a szülői szigor, és már megengedett a „bulizás”, de még haza kell menni legkésőbb éjfélre. Ennek megfelelően a fotók szürkületben illetve már sötétedés után készültek, az azonos fotókon látható look-ok gyakorlatilag egymás variánsai, de legalábbis szorosan egymáshoz kapcsolódóak, bemutatva azt a jelenséget, amikor tizenéves lányok, barátságuk kifejezéseként egymáshoz öltöznek, kedvenc ruhadarabokat csereberélnek egymás között, adnak kölcsön egymásnak.
Smink és haj tekintetében is az volt a gondolat, hogy egyrészt használják a kétezres évekre jellemző trendeket, valamint a saját emlékeiket is, és ezt kombinálják a kamasz lányokra általában jellemző rutintalansággal, azzal az esetlenséggel, ahogy tapasztalat nélkül, először találkoznak a szépségipar vívmányaival. A végeredmény így kicsit túl sok, kicsit amatőr, a trash irányába közelít, de a maga módján valahogy mégis bájos, keresetlen és emberi. Egy olyan korszakra mutat vissza, amin a legtöbb nő átesett a felnőtté válás folyamata során.
Lookbook:
Kreditek:
Fotó: Liziczai Réka Photography
Smink: Tóth Rozita
Haj: Hevesi Krisztián @Have
Styling asszisztensek: Bors Csenge, Szabó Blanka
Modellek: Lora (freelace), Zsani, Dorina és Enikő @Prime Model Management
Cipők: cipofalva.hu és Dorko