Bezárás

Keresés

Bezárás

Vöröset pirossal! – Körkép a magyar tervezők kínálatából

Vanyovszki Mária

A vörös a szivárvány első színe, azaz a fénytörés által legkevésbé eltérített, látható fény. A három alapszín egyike. A vörös szót eredetileg arra használták, ami vértől volt piros (véres), csak később változott jelentése a maira, a piros szinonimájára. 

Jelen írás apropóját következő outfit fotózásunk nehézségei adták.

Egy ilyen fotózás előkészítése nálunk úgy zajlik, hogy én megadom az alaptémát (stílus, helyszín, alkalom, mondanivaló stb.), aminek alapján Annavirág összeállítja a ruha, ill. szett javaslatokat. Ezeket aztán együtt véglegesítjük, majd a magyar tervezőktől és márkáktól a konkrét darabokat bekérjük. Az egész portál missziójához kapcsolódóan ugyanis itt is mindig helyi alkotók termékeit állítjuk a középpontba, ezzel is népszerűsítjük őket, olvasóinkat pedig segítjük a választásban.

Az idei évet egy "back to work" anyaggal akartuk indítani, azaz üzleti öltözék hölgyek számára. Annavirág több irányba indult el, de amikor elolvasta a Golden Globe Time's Up dress code kapcsán írt véleményemet, határozottan az általam ott megfogalmazott vonalra korlátozta a tervezett outfitek jellegét is:

a csupa pirosra.


A pirosnak több jelentése és értelmezése él kultúránkban. Mi ebben az esetben kifejezetten a „power red” irányt akartuk hangsúlyozni, azaz az erőt, energiát és pozitív kisugárzást, ami mindenbe életet, örömet és energiát visz.

A nehézségek akkor jöttek, amikor szembesültünk vele, hogy mennyire kevés kollekcióban találunk egyáltalán pirosat, és hogy az egy üzleti megjelenésben is helyt álljon, még szűkebb lett a kör.

Közben telt az idő, pár nap múlva ráadásul Valentin nap. Ilyenkor többen és bátrabban mernek a piroshoz nyúlni, jelen írásunkkal nekik is szeretnénk segíteni. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy kutakodásaink során kiknél találtunk igéző darabokat. (Hogy a fotózáson mi mit fogunk viselni, pár napon belül az is kiderül.)

Maison Marquise
Tóth Bori őszi-téli kollekciójában markánsan megjelent a piros nemcsak mintázatokban, de egész öltözékekben is. Két kedvenc outfitünk Los Angelest is megjárta, ott volt az utóbbi hetek vörös szőnyeges eseményein:
 
   
 
A kollekcióról részletesen írtunk ittPowerful & Sensual.

Je Suis Belle
Dévényi Dalma és Kiss Tibi márkája fotózásaink állandó megmentője. Minden kollekciójuk annyira sokszínű és sokrétű, hogy náluk a leglehetetlenebb és legkétségesebb helyzetekben is mindig találunk az elképzeléseinkhez tökéletesen passzoló darabot. Jelen esetben pirosban ilyenekben gondolkodhattok, ha tőlük szeretnétek választani:
 
    
 
Az őszi-téli kollekciójukról részletesen itt írtunk.

NON+
Kiss Sarolta márkáját az egyszerű vonalak, kényelmes, vagány megoldások és visszafogott színvilág jellemzi. A fekete, fehér, szürke alapszínek és a pasztell árnyalatok mellett nála ugyanakkor mindig találunk piros darabokat is. Már csak a fazon az, amit el kell döntenünk. A tervező számára fontos szempont a hordhatóság, a lezserség, a stílusbeli merészség.
 
   

Cabala
A márka alapszínekkel és pamut anyagokkal dolgozik. A nemrég nyitott MEtime showroomban konkrétan a mai kínálatban több fazonban találtunk üzleti megjelenésre is alkalmas ruhát, nadrágot, szoknyát. Bettina minden darabot egy rövid, pozitív üzenettel lát el, ezzel is támogatva a viselője önbizalmát. 
 
   
 

________
Nyitókép: NON+
További fotók: az adott tervezők saját weboldalairól.


 



Hasonló hírek