Bezárás

Keresés

Bezárás

« Vissza

Jennifer Aniston nem öregszik, és a fekete mindenkinek jól áll - Golden Globes 3. rész

asalon.hu #celebtrend

A fekete öltözékek a középkorban luxuscikknek számítottak, és az uralkodó elit kiváltságai voltak. Az 1700-as évektől az egyre tehetősebb európai kereskedők körében is elterjedt a viselésük, majd a 19. század eleji ipari forradalommal és a tömeggyártás megindulásával olcsóbbá váló fekete szövetek a középréteg számára is elérhetőek lettek. 
 
A fekete ma már nemcsak az uralkodó elit kiváltsága, méltóságteljes hatását ugyanakkor mind a mai napig megőrizte. A vörös szőnyeges események öltözékei között is mindig nagy hangsúllyal látjuk viszont. Így volt az az idei Golden Globes eseményén is.
 
A nyitóképen Hannah Waddingham fehérnemű ihletésű ruhája goth glamour világot idéz.  A Ted Lasso-ban nyújtott alakításáért a legjobb női mellékszereplő díjára jelölt színésznő mindezzel együtt az old Hollywood hangulatával is kokettál.
 
A Golden Globes-ban külön izgalmas, hogy a szakma változatos rétegeinek nagy találkozóhelye: a világhírű mozisztárok és tévés sorozatszereplők egyaránt részt vesznek rajta. Mióta a streaming szolgáltatók a legnagyobb producer cégek büdzséivel gyártatnak filmeket, egyre inkább el is mosódnak ezek a határok.
 
Több évtizedes "határátlépőnk" Jennifer Anniston nagy művésze a feketének. A Dolce and Gabbanától választott öltözéke klasszikus, visszafogott, elegáns, ugyanakkor kifejezetten fiatalos megjelenést kölcsönzött neki. Az új frizurával egészen úgy nézett ki, mintha 20 évvel ezelőtt lennénk.
 
 
Hogy a korszaknál maradjunk, annak is több évtizede már, hogy Jodie Foster belopta magát a szívünkbe. Az estre választott fekete Alberta Ferretti ruhája picit emlékeztet a papi reverendára, bár lehet, hogy csak az áldásra nyújtott kezek okozzák ezt a hatást. Szerintetek?
 
 
A még nála is régebb óta akítv díva, Meryl Streep Valentinoban nyúlt a fekete, fehér biztos kombójához. Ez a flitteres összeállítás a fehér inggel a díjátadó hűvős, szeles időjárásához nagyon passzolt, de azért én a szettet megnézném blúz nélkül, a blézert csak simán összegombolva. 
 
 
Pom Klementieff Dolce & Gabbana öltözékéről az jutott eszembe, amikor a Pontoon egyik koncertje után odajött hozzám egy ismert énekes, hogy ő még ilyet nem látott: a ruhám felső része szexi, az alsó meg apácás. Mit akarok ezzel kommunikáni?
Remélem, ő is követte a Golden Globes vörös szőnyegét, hogy Pom Klementieff ruhája újabb kérdéseket vessen fel benne, akinek a kombója az enyémnek pont a fordítottja: felül a már említett reverendát, vagy apáca ruhát idézi, alul pedig szexi, mint mondjuk egy halloween apáca szerkó.
Természetesen imádom.
 
 
Ha már szex és halloween, flitteres ragyogású ruhájában tündökölt a horrorfilmes szerepeivel ismertté vált Allison Williams. Az izgalmas pemplumos, uszályos megoldás és az anyagok játéka horrorfilmes karakterből modern kori Disney hercegnővé emeli a színésznőt.
 
 
Tantoo Cardinal, a világ egyik legelismertebb őslakos színésze szintén egy csillogó, flitteres feketében tette tiszteletét a díjátadón. A mostani ruhaválasztásán azt érzem, hogy ugyan rendben van, de mintha nem annyira izgatta volna ez a dolog. 
 
 
Nem úgy Andra Day, aki egy Bejrútban élő libanoni haute couture divattervezőnek adott golden globe-os lehetőséget a választásával. A Georges Chakra öltözék az áttetsző elegáns kesztyűvel és ezen a festői portrén mesésen mutat a színésznő alakján. Az európai haute couture uralma között üdítő keleti, vagy kifejezetten amerikai tervezők ruháit szemlézni.
 
 
Nem így Amanda Seyfried, aki mint annyi más híresség a gálán, Giorgio Armani Prive ruhát választott. Az egyenes szabású öltözék cuki ezzel a fekete masnival, csak mintha a szemén ugyanezt a lilát picit túltolták volna... Szerintetek?
 
 
Az est másik designer nyertese, a Dolce and Gabbana is több sztáron képviseltette magát. Itt pl. Angela Bassett élvezi az olasz divatház hableányos, fekete öltözékét.
 
 
Hogy kicsit megtörjük ezt a ruhás vonalat, a fekete sorozatba az egyetlen nadrágos szettet Ariana Greenblatt-on találtam. A Barbie filmben játszó fiatal (16) színésznő jól indít a vörös szőnyegen: egyből egy ikonikus St. Laurent választással tiszteli meg rajongóit.
 
 
A fekete sorában az életkor skála másik végéről Bradley Cooper édesanyját néztem ki. Gloria Campano gyakran jelenik meg fia oldalán a vörös szőnyeges eseményeken, általában feketében, kis kabátkával, ami jól is áll neki.
Kedves, családias gesztus ez, ahogy a negyvenes férfi egyszer-kétszer kézenfogva vonul a büszke anyával.
Bradley Cooperéknél ugyanakkor ez már nem kivételes alkalom, hanem rendszeres. Főleg a 2019-es Oscar gála óta más szemmel követem ezt a jelenséget, amikor a világ egyik legszexibb nője, Irina Shayk oldalán vonulva a másik oldalról az édes mama húzta a fiát jobbra balra. 
Eredmény: a mama marad, a szexi nők a fiú mellől folyamatosan eltűnnek...
 
 
Ha már szexi nő, emlékszem, amikor tizenéves barátaim először felhívták a figyelmem Dua Lipára, egy imádnivaló csitrinek láttam, mára egy szakmailag és emberileg is egyre érettebb, stílusában is folyatosan fejlődő nőt látok magam előtt. Ez a Schiaparelli estélyi is hibátlan választás. Izgalmas vibrálással tesz hozzá az énekesnő karakteréhez.
 
 
Rég volt már Dior ruha, így éppen ideje megemlíteni Jennifer Lawrence-t, aki díjat idén ugyan nem kapott, de a szokásos vicces beszólásai ez alkalommal is emlékezetessé tették a jelenlétét. A francia divatházzal évek óta együttműködik Natalie Portman-hez hasonlóan. A díjátadóra válaszott, kifonomult, fekete estélyi jól illett az 'idén nem kapot díjak, de azért imádok veletek bandázni attitűdhöz.
 
 
Zárásként - fekete kategóriában - két nem színésznő, alkotót szeretnék még megmutatni. Az első Greta Gerwig, a Barbie társszerzője és rendezéje, továbbá olyan filmek alkotója, mint a Lady Bird és a Little Women. Az ő létezése és működése hatalmas jelentőséggel bír már csak azért is, mivel a kamera mögötti női alkotók sokáig rendkívül alul reprezentáltak voltak Hollywoodban. Az csak hab a tortán, hogy a ruha választása (Fendi) is nagyon jól illett ahhoz, amit képvisel: intellektust és nőiességet.
 
 
A sort egy másik kamera mögötti alkotóval, a dél-koreai születésű, Kanadában felnőtt és jelenleg az Egyesült Államokban élő és alkotó Celine Song-gal zárom. Íróként vált ismertté, olyan színpadi művek köthetőek a nevéhez, mint az Endlings és  The Seagull on The Sims 4.
Filmes debütálása, a Past Lives - még talán megy a hazai művészmozikban - lírai alkotás az élet mélységeiről. Forgatókönyvíróként és rendezőként is jegyzi a filmet, ami egy személyes történetből ihletődött, drámai hatásoktól mentes, mégis mély gondolatokat generáló alkotás. Nemrég láttuk. Lehet, hogy külön fogok még írni róla a Kultúra rovatba. 
 
Öltözéke (Loewe) azt az intellektust képviseli, amit ő maga: kicsit akadémikus, kicsit unisex, miközben egyszerre tradicionális és modern. Ajánlom azoknak, akik szeretik a női-férfi ruhatár közötti átjárásokat.
 
 
Feketét viseltek amúgy a legtöbben, így a lista nem teljes.
Neked melyik öltözék jött be a leginkább?
 
_______
Képek: Golden Globes 
 
Ha még nem olvastad a Golden Globe 2024 outfitjeiről készített összeállításaink első két részét, itt találod:
Fenntarthatóság, önazonosság, couture – Golden Globes 2. rész: Hölgyek
Variációk egy témára, avagy mit viseltek a sztárok az idei Golden Globe-on - 1. rész: Férfiak
 
 
 
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló bejegyzések