„Hat évvel ezelőtt álmodtam meg az asalon.shop ötletét, ahol kifejezetten a hazai tervezők termékeit akartam összegyűjteni. Akkor tapasztaltam meg ugyanis, hogy - míg én valami csodabogárként ismerem és követem a magyar alkotókat - a közvetlen környezetemben sokan azt sem tudták, hogy a plázákban található fast fashion mellett létezik ilyen alternatíva. Az online összefogással így kettős célom volt: a hazai vásárlók felébresztése és a nemzetközi piac meghódítása." - vall Vanyovszki Mária a kezdetekről.
Az ötletgazda, alapító több mint két évvel ezelőtt indította el az online piactér elődjét, az
asalon.hu divatportált. Ez ma Magyarország egyetlen, a hazai tervezőket ilyen szinten átfogó, folyamatosan bővülő, kétnyelvű (magyar-angol) adatbázisa és hírportálja, benne beszámolókkal, eseményekkel, kollekcióértékelésekkel, divatbemutatókról készült képes riportokkal, saját divatanyagokkal, outfit ajánlókkal, fotókkal, videókkal.
„Az
asalon.hu oldal látogatói egyre többen igénylik, hogy az oldalon bemutatott márkák és tervezők teljes termékkínálatát ott, helyben böngészhessék és online meg is rendelhessék.” - meséli Mária.
Az
asalon.hu-ra feltöltött tartalom tulajdonképpen már eddig is folyamatosan reklámozta a márkák termékeit, így innen már csak egy lépés, egy-két kattintás lesz, hogy az olvasó azt online megvegye vagy megrendelje. Közben olyan igényes élmény-tartalmat kap, mely segít eligazodni a trendek, a stílusok és a design világában. A látogató a termékeket kívánságlistára helyezheti, tervezgethet, a vásárlást rendeléssel ütemezheti, outfiteket állíthat össze, és az
asalon.hu egyéb
szolgáltatásait igénybe véve személyre szabott tanácsokat kaphat.
Fotó: Kondoros Éva Katalin
Az
asalon.hu a kezdetektől szószólója a tudatos vásárlásnak. Tavalyi divatfilmjüket is erre az üzenetre építették: hogy a környezetszennyező, tömeggyártással működő, fast fashion márkák termékeinek halmozása helyett vásároljunk ritkábban, és akkor vegyünk értéket helyi tervezőktől. Ezzel egyrészt a hazai ipart támogatjuk, másrészt a környezetünket is kíméljük. (A film megtekinthető itt:
https://youtu.be/0Q2TmSsq4no)
Fotó: Lakatos Bence
Az
asalon.shop erre a koncepcióra építve a hazai termékek értékesítésének egy új, minden eddiginél hatékonyabb fóruma lesz.
Fotó: Kondoros Éva Katalin
„A legtöbb hazai márka már felismerte a webes értékesítés fontosságát is, önállóan viszont igen kis piacot tudnak csak elérni. Tulajdonképpen a már meglévő vásárlói körük számára szolgálnak egy kényelmesebb böngészési és vásárlási lehetőséggel. A bővülés azonban önállóan rendkívül korlátozott. Az összefogásra pedig csak szórványosan vannak próbálkozások.”
Az
asalon.shop lényege viszont éppen az, hogy az
asalon.hu tartalmára építve a márkák folyamatosan bővülő termékkörét a teljességre törekedve összegyűjti, koncepcióba rendezi, és egy összefogott, erős, koncentrált, online jelenléttel és marketinggel juttatja el a termékkört, és vele a vásárlási lehetőséget a közönséghez.
Nem egyszerűen kiszolgálja, hanem neveli és megteremti a piacot.
Közben a márkákat azzal is segíti, hogy a vásárlók igényeiről konkrét visszajelzéseket kapnak: melyik terméknek van nagyobb nézettsége, mit és milyen méretben keresnek többen stb. Mindeközben ugyanitt, egy közös felületen mutathatják be új kollekcióikat, előrendeléseket vehetnek fel, hirdethetik akcióikat, eseményeiket, az üzletekben lévő készletek elérhetőségeit stb.
„Ahogy a szakma és a divat iránt komolyan érdeklődők számára mára már az
asalon.hu divatportál az egyes számú kiindulópont, az
asalon.shop az igényes divat- és design-termékeket vásárlók első számú kiindulópontja lesz. A hazai vásárlókör kialakítása mellett a nemzetközi piacon való terjeszkedést is megcélozzuk.”
Fotó: Nerpel Nikoletta
_________
Nyitókép: Miknyóczki Dóri