Bezárás

Keresés

Bezárás

Amikor a marketing művészetté válik – Megjelent a legújabb Fashion Street Magazin

Vanyovszki Mária

Vagyunk páran, akik még emlékeznek a Deák Ferenc utca kilencvenes évek vége, kétezres évek eleje hangulatára. Az ingatlanszakmában nagyot szólt a hír, amikor Csipak Péter elkezdte az épületeket megvásárolni és nagy körültekintéssel felújítani. Az övé lett az első olyan fejlesztés az országban, sőt a régióban, ami egy utcát kezelt egy üzletközponthoz hasonló kereskedelmi egységként.
 

Előzmények 


A londoni Regent Street és a milánói Via Montenapoleone mintájára megálmodott fejlesztési koncepció részeként az épületeket eredeti külsejük visszaállításával, minőségi anyagok felhasználásával újították fel, és megkezdődött az üzletek kiadása. 

A bérbeadási stratégia alakítása külön kiemelt elismerést érdemel, hiszen egy válság előszelében sikerült egy hazai fejlesztő projektjére nagy, nemzetközi neveket behúzni. Olyanokat is, akik addig a magyar piacon talán még jelen sem voltak. Szabó Viktória, a Cushman and Wakefield akkori retail vezetője és csapata minden szakmai tudását és kapcsolatát bevetette.

A Fashion Street nevet 2008 szeptemberétől datáljuk, amikor a nyolc évig tartó ingatlanfejlesztés és renoválás után a Deák Ferenc utca hivatalosan is bevásárlóutcává alakult.
 
Az önkormányzattal kötött, 50 évre szóló közterület-használati szerződésnek volt egy peres időszaka, amikor a helyi vezetés nem tartotta megfelelőnek a teljesítést a minőségi szolgáltatók és rendezvények szervezésére vonatkozóan. A peres úton végigjárt vitában végül a bíróság a Fashiont Streetnek adott igazat, aki szerintük is a szerződésben vállalt igényességgel használja az utcákat.
 

Egy kiadvány születése


A közösségi média platformok előtti években a kereskedelmi egységeknek, bevásárlóközpontoknak, plázáknak saját magazinjuk volt. A legifjabb generációk kedvéért írom, hogy egy egészen egyszerű, kis, kiadványt képzeljenek el, ami az üzletek listáját, leírását és elhelyezkedését tartalmazta, illetve egy-két reklámanyagot.
 
A Fashion Street ennek mintájára létrehozott saját magazinja a kezdetektől kiemelkedett a minőségével. A Deák Ferenc utcán működő, nemzetközi láncok reklámmegjelenései magasabb színvonalat igényeltek a divatmagazinokra gyártott kampányanyagaikhoz.
 
Képek forrása: fashionstreet.hu 
 
 

Magyarországnak nincs Vogue-ja, de van Reményi Diája


Ebből a kereskedelmi célú kiadványból nőtte ki magát az a Fashon Street magazin, ami Reményi Dia, főszerkesztő kreatív irányítása alatt a magyar divat és kulturális élet elit kommunikációs felületévé vált.

Miközben bemutatja az utcán fellelhető márkák aktuális kampányait, teret ad a hazai divatszakma kreatívjainak az alkotásra. Miközben nemzetközi igényű, művészi divatanyagokkal kápráztatja el a hazai közönséget, összekapcsolja a láttatás nagymestereinek igényességét a hazai kortárs kultúra remekeivel.
 
Irodalmi alkotások, művészi igényű fotók, menő illusztrációk és mély üzeneteket megfogalmazó interjúk várnak az olvasókra a hazai nyomtatásban ritka színvonalú, szezonális kiadványban.
 
 
 

A most megjelent, legújabb szám tematikája: The Art Issue, ami négy különböző címlappal jelent meg, és mindegyik sajátos módon dolgozza fel azt, amit a művészetről gondolhatunk.


COVER STORY #1 – DUDA ÉVA TÁRSULAT

 
„A társulat táncosai élsportolókat megszégyenítő alázattal, zokszó nélkül pózoltak szinte semmiben az áprilisi napok egyik legzordabbikán, Éva fáradhatatlan instrukcióit követve. Pedig a Leányfalui Strandfürdő üres medencéjének esőáztatta, jéghideg csempéje nem igazán volt kényelmes fekhelye a modelljeinknek.” - meséli Reményi Dia.
Az eddigi leghosszabb, 22 oldalas divateditorial stylingját Horváth Ottó és Déri Nikosz készítette Wertán Botond képeihez. 
 


COVER STORY #2 – TECHNO ZEN

 

A legszínesebb címlap Viszlay Márk mukája, aki a tőle megszokott humorral és játékossággal fotózta a Nemes Marci, Szegei Kata és Benus Dani triót.

Nemes Marci 2024-ben képviseli hazánkat a jelenleg is zajló, 60. Velencei Biennálén. A KATASZEGEDI márka tervezőpárosa, Szegedi Kata és Benus Dani régóta tartó barátságot ápol Nemes Marcival, több kollekciójuk inspirálódott a festő művészetéből.
"Kollaborációik kiválóan bizonyítják, milyen jól fér meg egymás mellett a divat és a festészet – többek között erről, és még sokkal izgalmasabb témákról is beszélgettünk a velük készült interjúban." - nyilatkozta a magazin szerkesztő csapata.
 


COVER STORY #3 – A MÚZSA CSÓKJA

 
"Ebben a klasszikusan szépművészeti anyagban, amelyet Martin Wanda fotózott, a festővászon leghíresebb csókjai szolgáltak inspirációul, amelyből végül két címlapot is választottunk. Az adott műalkotásokat nem kell senkinek bemutatni, ha netán mégsem jöttetek rá magatoktól, járjatok nyugodtan utána." - tudtuk meg a harmadik és negyedik címlapról. 
 
 
A styling Kiss Márk munkája. 
 

A vízparti olvasnivaló


Akárcsak az előző számokban, ezúttal is készült irodalmi rovat. A magazin felkérését olyan neves, kortárs írók vállalták el, mint Kepes András, Szvoren Edina és Vonnák Diána.
 
 
 
 
A tematika mentén készült írásokhoz a zseniális illusztrációkat Mészáros Lúcia készítette, akiről korábbi írásainkat itt találjátok.

Cselőtei Boglárka a divat és képzőművészet összefonódásának legjellegzetesebb példáit sorakoztatja fel: az elmúlt évek legizgalmasabb hazai kollaborációit, amelyek a divat és művészet gyönyörű összeolvadását példázzák.

Gallai Renáta, a Klauzál6 Projekt Galéria vezetője és kurátora olyan fővárosi art space-eket gyűjtött össze, amelyek jóval túlmutatnak a hagyományos kiállítótereken. Az egykori ipartelepekből kialakított műtermekben és stúdiókban a kiállítások mellett különleges társművészeti programokkal, eseményekkel is találkozhatunk a kortárs művészet közvetlenebb, szélesebb körű és alternatív befogadására.

Kovács Vanessa, a NESSANA márka alapítója és tervezője a divatbranding művészetébe kalauzol el minket félig szakmai, félig fogyasztói szemmel. 
 
Obersovszky Gyula pedig az egyetemes művészet szubjektivitását vizsgálva írt az alkotók és alkotások halhatatlanságának kérdéséről. 
 
 
A magazint június elejétől augusztus végéig találjátok meg országszerte a Relay és Inmedio újságosstandjain, valamint a belvárosi Bestsellers könyvesboltban. Idén először pedig végre online is megrendelhető a magazin – mind print, mind digitális formátumban – a Magazinly oldalán.


 




Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek