A magyar designer termékek elérhetősége sokat javult az utóbbi években; a belvárosban egyre több utcáról nyíló, folyamatos nyitvatartású multibrand üzlet működik, és egy éve már Budán, a Fő utcában is elérhető több tervező terméke.
Hiánypótló kezdeményezésként indult el ugyanakkor az Antonym menswear concept store, mely kifejezetten a férfiakra koncentrál. Merész vállalkozás, hisz míg a női vásárlási igényekre épülő boltok egy lassan, de biztosan magától is alakuló kereslettel számolhatnak, ez esetben sokkal inkább piacot kell teremteni. Olyan ez, mint egy misszió, hisz nem kifejezetten a vásárlói igényeknek megfelelően gyárt és ad el a kereskedő, hanem utat mutat, tanít, nagyban hozzájárulva ezzel a magyar öltözködési kultúra fejlődéséhez.
A belvárosi designer üzlet fontos célkitűzése, hogy a különleges, kreatív, sokszínű öltözködést széles körben eljuttassa a magyar férfiakhoz és hogy a vásárlók eldugott showroomok és műhelyek helyett frekventált, utcáról nyíló üzletből, egyszerűen tudjanak hozzájutni a designer termékekhez.
“Amikor az ötletemről meséltem a barátaimnak, sokan megkérdezték tőlem, hogy biztosan akarom-e? Nem félek, hogy érdektelenségbe ütközöm majd, hiszen a magyar férfiakat nem érdekli a stílusos, minőségi megjelenés. De én azt tapasztalom, hogy itthon is van igény a különleges öltözködésre, ugyanakkor az érdeklődők nagy része nem jut el odáig, hogy megtaláljon és bejelentkezzen egy tervezői műhelybe vagy showroomba. Az Antonym-mal ezt az utat szerettem volna leegyszerűsíteni, hogy ne csak ahhoz a szűk, divatrajongó réteghez jussanak el a magyar tervezők termékei, akik havonta fordulnak meg divateseményeken, hanem azokhoz is, akikhez eddig még nem állt közel egy magyar divatmárka sem, mert egyszerűen nem is tudtak róla, hogy léteznek.“ – mondta Molnár Annamária, az Antonym Budapest alapítója.
Személyes tapasztalatom az, hogy kevés férfi van igazán tisztában a lehetőségeivel és a kínálattal; elég gyakran igénylik a segítséget is a választásban. Egy ilyen boltban akár a tervezőkkel személyes kapcsolatba kerülve kaphatnak tanácsot, mely extra ösztönzés lehet arra vonatkozóan is, hogy a fast fashion házak unalmas, gyenge minőségű kínálata helyett válasszák inkább a kis szériás, minőségi, etikus divattermékeket. Az Antonym concept store-ban a termékek mind tervezés, mind anyaghasználat és kivitelezés szempontjából prémium minőségű, modern ruhadarabok és kiegészítők.
A bolt alapítója és fő márkája, a magyar YUUTHS márka, ami idén ősszel ünnepli kétéves fennállását. A prémium minőségű olasz alapanyagok mellett a kreatív részletek, az igényes belső kivitelezés és a sportosan elegáns stílus jellemzi a márkát. Az újító megoldások mellett a tervező nagy hangsúlyt fektet rá, hogy a ruhadarabok, amellett hogy különleges designer darabok, praktikusak és hordhatóak maradjanak, amik könnyedén beilleszthetőek akár egy munkahelyi öltözetbe is.
A magyar brandek mellett külföldi kiegészítő márkák termékei is elérhetőek az üzletben.
“Amikor a YUUTHS márkánkkal párizsi és londoni divatkiállításokon vettünk részt, nagyon sok koncepcionális designer üzletben jártunk, ahol rengetek különleges, prémiumterméket láttunk. Megragadott az üzletek hangulata és azt gondoltam ezt itthon is szeretnék a vásárlók. Nekünk is vannak professzionális designer brandjeink, miért ne lehetne egy ilyen üzlet itthon is? A Magyar márkák mellé olyan külföldi kiegészítő márkákat válogattam be az üzletbe, aki stílusban kiegészítik a magyar brandeket és a kínálatot sokszínűvé és érdekessé teszik. Vannak például olasz kalapjaink, zokni brandünk és svéd kiegészítő márkánk.”
Az üzlet hivatalos megnyitójára múlt héten került sor, ahol – más divateseményekkel szemben – itt végre nagy arányban jelentek meg a férfiak is minden korosztályból.
További képeink az eseményről: