Bezárás

Keresés

Bezárás

Az online vásárlás új korszakai - A Glami felmérését mi is megkaptuk

A Glami vizsgálatából kiderült az is, hogy a hazai, fenntartható és etikus márkák alacsony ismertsége is az oka annak, hogy kevesebb eladást produkálnak. Ez a szám növekedést mutathatna abban az esetben, ha ezek a brandek markánsabb kommunikációval lennének jelen a piacon és több vásárló szerezne tudomást róluk. 
 
 

Ezért is indítjuk hamarosan Magyarország első, a hazai divattervezőket és design brandeket tömörítő, egyedi módon a divatportállal összekpacsolt asalon.shop online piacteret.
 

A 2013-ban alapított Glami, online divatböngésző Fashion (Re)search nevű kutatása arra vállalkozott, hogy felderíti a legújabb e-kereskedelmi trendeket és hatékonyan alkalmazható kutatásokat végez az online divatpiac helyzetéről. 

Legújabb, Fashion (Re)search kutatásuk szerint 2018 az online divatkereskedelem éve volt: a teljes internetes forgalom sokkal jelentősebb mértékben növekedett, mint a hagyományos, fizikai üzletek bevétele. 2018-ban 153 milliárd forint volt az elektronikus eladások értéke, 2022-re pedig egy csaknem 12%-os növekedés várható, ami így eléri majd a 229 milliárd forintot.
 
Ez a dinamikus fejlődés nemcsak a jelenlegi szereplők között élesítette a versenyt, de rekordszámú új webshop megjelenését is eredményezte. A kutatás szerint a magyarok továbbra is előszeretettel vásárolnak hagyományos üzletekben, sőt, a fizikai boltokban értékesített divatcikkek száma növekedést mutatott, viszont az elektronikus értékesítés mértéke sem elhanyagolható számadatokat produkált. A generációs különbségeken túl adott webshop tulajdonságai is közrejátszanak abban, hogy az online vásárlást preferáljuk-e, vagy sem.
 
A magyar vásárlók csaknem 87%-a részesíti előnyben a magyar nyelvű webshopokat. A két legfontosabb akadályt az idegen nyelvű webshopokkal szemben a válaszadók abban látják, hogy nem biztosak a termék minőségében, illetve túl bonyolult számunkra a visszaküldési folyamat. Felmerült még aggályként az ismeretlen fizetési módok problémája (23%), illetve a hosszú és drága kiszállítási idő (16-18%). A nemzetközi webáruházak számára a jövőben is kifizetődőnek tűnik, ha a webáruházaikat lefordítják az adott ország nyelvére.


A Fashion (Re)search kutatás szerint a magyar divatpiac jelenlegi három vezető trendje a fenntartható divat, a lokális divatmárkák, valamint a streetwear-hez kapcsolódó sneaker mánia.

 
A Glami vizsgálatából kiderült, hogy a hazai, fenntartható és etikus márkák alacsony ismertsége is az oka annak, hogy kevesebb eladást produkálnak, ez a szám tehát növekedést mutathatna abban az esetben, ha ezek a brandek markánsabb kommunikációval lennének jelen a piacon és több vásárló szerezne tudomást róluk. A legfontosabb szempontok a minőség, valamint az időtállóság a döntési mechanizmusban.
 
Magyarországon a legmagasabb minőséget a dzsekiktől, kabátoktól és cipőktől várjuk el. A GLAMI vizsgálatából kiderült, a magyar vásárlók 67%-a hajlandó többet fizetni fenntartható és etikus termékekért. A régión belül ez az arány Szlovákiában a legmagasabb: 82%, de a régió egyéb területein is bizakodásra adnak okot a számok: Csehországban 76%, Magyarországon 67%, Romániában 65%, Görögországban és Törökországban 64%, Oroszországban 60% költene többet ezekre a termékekre.
 
 

A Glami kutatása alapján elmondható, hogy a magyar piacon jelenleg a sportos, streetwear divat dominál, és előszeretettel viselünk ilyen ruhadarabokat a hétköznapokon is. A kutatásban résztvevő divatfogyasztók 60%-a válaszolta azt, hogy szívesen visel ilyen darabokat a sportoláson kívül is. Ha szűkítjük a kört, ugyanez elmondható a sportcipőkkel kapcsolatban is: a sneakereket ma már akár munkába vagy egy-egy elegánsabb rendezvényre is elfogadott viselni. A trend napjainkra az utcákról egészen a luxusmárkák polcáig emelkedett. Ez a legdominánsabban jelen lévő termékkategória ma a piacon, az abszolút favorit, hiszen napjainkban a legtöbb darabot sneakerekből értékesítik, dupláját a második legnépszerűbb termékkategóriának, a szandáloknak. A kutatásban résztvevő divatfogyasztók 60%-a válaszolta azt, hogy szívesen visel ilyen darabokat a sportoláson kívül is. 90%-uk a kényelem miatt választja a sportos stílust, és a válaszadók 35%-a gondolja úgy, hogy ezek a darabokat egyéb alkalmakra is szívesen felveszi.

A Glami Fashion (Re)search projektet hét európai országban végezték el; a vállalat legfőbb célja az, hogy egy reális képet alkosson a divatvásárlás működéséről Magyarországon. A kérdőív által szeretnék megérteni, hogy melyek azok a tényezők, melyek alapján a felhasználók az online vásárlás mellett döntenek, és végül a kosárba helyezik a termékeket. A Glami online közvélemény kutatásában a magyar internetfelhasználók egy reprezentatív csoportja vett részt 1968 emberrel, 2018 októberében. A következő nagyobb volumenű e-kereskedelmi kutatásra 2019 júniusában kerül majd sor.
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek