Csütörtök délben az Erzsébet tér Fekete pavilonjának előterében gyűltünk össze sajtósok, divattervezők és gyártók, hogy a "Te is fontos vagy - kampány" fotókiállításának apropóján is ráirányítsuk a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára a magyar divatipar gyártói, tervezői és fogyasztói oldalán egyaránt. A program még októberben mutatkozott be a Mercedes-Benz Fashion Week keretében azzal a céllal, hogy összehozza a magyar divattervezőket a hazai állami tulajdonban lévő, megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató gyártókkal, mely eseményről részletesen írtunk itt. Azóta újabb tervezők csatlakoztak a programhoz.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) kiemelt feladatának tekinti állami tulajdonú társaságainak támogatását, ezen belül különös hangsúlyt fektetve a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató cégeik segítésére. A projektben részt vevő állami gyártók, a
KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft., az
ERFO Közhasznú Nonprofit Kft. és a
Szegedi SZEFO Zrt. célja és küldetése, hogy a megváltozott munkaképességű emberek számára értékteremtő, egészségi állapotuknak és képességeiknek megfelelő munkalehetőséget biztosítson, sikeresen és tartósan integrálva őket a munka világába, segítve ezzel társadalmi beilleszkedésüket.
Az Erzsébet téren kiállított "Teisfontosvagy-kampány" hat, a gyártásban részt vevő megváltozott munkaképességű munkavállalóról készült fotót mutat be, akik saját arcukat és élettörténetüket adták a kezdeményezéshez.
Az esemény része egy olyan pop-up store, melyben a magyar márkák termékei nemcsak megtekinthetőek, de meg is vásárolhatóak. A nemzetközi színvonalat képviselő darabok kiváló példái annak, hogy a megváltozott munkaképességű dolgozók milyen magas minőséget tudnak előállítani és munkájukkal a magyar divatmárkák sikerének részeseivé válni. Az üzletben kapható márkák:
Konsanszky,
WINNERSPORT x ABODI,
Fibula, Gabó Szerencsés,
Juhasz Dóra,
1975 Fashion,
Tomcsanyi stb.
Az üzletben való vásárlással nemcsak a tudatos vásárlók segítik a jó ügyet; a közreműködő tervezők bevételük jelentős százalékát a társaságok alapítványai részére ajánlották fel, így támogatásuk a leginkább rászoruló megváltozott munkaképességű emberekhez jut el.
Az eseményt Becker György, a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. és az ERFO Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója nyitotta meg.
Ezt követően
Konsanszky Dóra, a
Konsanszky márka tervezője beszélt a Szegedi SZEFO Zrt.-vel való új együttműködés pozitív tapasztalatairól, majd
Juhász Dóra táskatervező osztotta meg velünk gondolatait a megváltozott munkaképességű munkavállalókkal való együttműködés előnyeiről.
A példaértékű kezdeményezés a hazai divatipar szereplőinek jó alkalom nemcsak arra, hogy társadalmi felelősségvállalásukkal támogassák a jó ügyet, de megtalálják azt a felkészült, minőségi munkát végző gyártó partnert is, akivel közös sikereket érhetnek el.