A francia luxusdivat egyik legikonikusabb háza, a Balmain megerősítette, hogy Olivier Rousteing 14 év után távozik a kreatív igazgatói posztból. Ezzel lezárul egy korszak, amely alatt a márka a klasszikus couture eleganciától a modern, pop-kulturális ikon státuszig jutott.
Egy fiatal forradalmár a divat trónján
Amikor Rousteing 2011-ben, mindössze 25 évesen átvette a Balmain vezetését, sokan kétkedtek. Ő lett az első színesbőrű vezető egy nagy francia divatház élén, és a legfiatalabb dizájner, aki nem alapítóként került ilyen pozícióba.
Az eredmények azonban hamar megérkeztek: az első évben még csak néhány tízmillió eurós bevételt termelő ház néhány éven belül a luxusdivat-piac egyik legdinamikusabban növekvő szereplőjévé vált.
A “Balmain Army” – amikor a couture közösségi mozgalommá válik
Rousteing a hagyományos elitizmus helyett közösséget épített. A „Balmain Army” nemcsak egy marketingfogás volt, hanem a fiatal, önkifejező generáció szimbóluma.
A közösségi médiában aktívan jelenlévő tervező sztárokkal – Kim Kardashian, Rihanna, Beyoncé – és influenszerekkel dolgozott együtt, hogy a Balmain egy modern, sokszínű és erőt sugárzó branddé váljon.
Divat és üzenet – a Rousteing-korszak öröksége
Olivier Rousteing nem csupán ruhákat tervezett. Munkásságával a reprezentációról, a diverzitásról és a kreatív szabadságról is beszélt.
A Balmain-sziluett – éles vállak, arany gombok, szoborszerű formák – az elmúlt évtized egyik legmeghatározóbb divat-kézjegyévé vált.
Mi jön ezután?
A Balmain vezetése méltatta Rousteing unkáját, és új kreatív igazgatót keres, aki „a ház örökségére építve, de új irányt mutatva” folytatja a történetet.
A divatvilág lélegzetvisszafojtva figyel
A kérdés most az, vajon a Balmain egy új sztártervezőt választ, vagy ismét egy merész, fiatal hangnak ad teret.
Bármi is következik, az biztos: a Rousteing-éra nemcsak egy márkát, hanem egy egész divatgeneráció gondolkodását formálta át.
___
Nyitókép: Olivier Rousteing. Courtesy of Balmain/ Francesca Beltran