Még lehet szavazni a népszerű magazin, a Glamour nemzetközi licence alapján itthon is megrendezésre kerülő eseményen.
Idén a kategóriák: az év divattervezője, az év színésznője, az év énekesnője, az év vállalkozója, az év közösségi média szereplője és az év lakberendezője.
Mi az első, azaz a magyar divattervező kategória jelöltjeit szeretnénk ezúton is bemutatni, melynek érdekessége, hogy a korábbi évektől eltérően idén összevonták a ruha és kiegészítő tervezőket.
Majoros Zita a
Magyar Képzőművészeti Egyetemen végzett, majd art directorként helyezkedett el egy reklámügynökségnél. Miután onnan elbocsátották, a kudarcból erőt merítve belevágott egy saját vállalkozásba. Egy kis grafikai stúdiót nyitott, majd idővel ebből nőtte ki magát a
PRINTA. Üzlete nem csupán egy szimpla dizájnbolt, hanem egyben galéria, szitanyomó stúdió és kávézó is. Magánemberként is nagyon fontos számára a fenntarthatóság, kislányát is ilyen szemléletmódban neveli és életfelfogását márkájára is átvetítette. Újrahasznosított anyagból készíti kollekcióit, nincs két 100%-ig ugyanolyan darab, azonban kis módosításokkal akármennyit legyártanak egy sikeres fazonból. Nem termelnek hulladékot, minden darabjukat eladják, ha pedig véletlen megmarad valami, azt újragondolják és ismételten felhasználják. Más márkáknál a dizájnerek megálmodnak valamit, és ahhoz gyártják le a szöveteket. Zitának a már meglévő anyagokat szükséges újra gondolnia és ehhez igazítani a stílust és az ötleteket.
Sármán Nóra 2010-ben diplomázott a
Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ahol menyasszonyiruha kollekciója elnyerte a legjobb diplomának járó Rektori Díjat. Ezután Párizsba utazott, hogy Európa egyik vezető menyasszonyi divatházánál, a párizsi Cymbeline tervezőirodájában tanulhasson. Az általa tervezett ruha megjárta Párizs, Milánó és Barcelona kifutóit. 2011 óta aktív a magyar divatvilágban. A rengeteg érdeklődés önálló munkái iránt arra az elhatározásra sarkallta, hogy megalapítsa a saját esküvői ruhamárkáját. A 2015-ös szezonra készült el első, önálló menyasszonyi ruhakollekciója és ruhái azóta is töretlen népszerűségnek örvendenek. Márkáját a gyönyörű francia csipkeberakások és a legfinomabb selymek jellemzik. Minden darabja egyedi és különleges, kiemelt figyelemmel és kézzel készül.
Tomcsányi Dóri a
TOMCSANYI divatmárka tervezője és tulajdonosa. Dóri 2013-ban szerzett mesterdiplomát a
Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen divattervezés szakirányon, ahol ma már ő is tanít. Márkáját azonban már egy évvel a diploma előtt útnak indította, mert egy portfólió-oldalra feltöltött egyetemi projektjét Susie Bubble, a híres divatblogger felfedezte és megjelentek a kereskedelmi érdeklődések.
A márka vizuális világa a szocializmus évtizedei köré épül, amelyet Dóri saját, markáns printjei emelnek ki, de a minimalista vonalak és fazonok maivá és modernné teszik a kollekciókat. Meglepő színkombinációk, letisztult vonalak, egyedi printek – ez a
TOMCSANYI márka, amelynek viselője minden eshetőséget kizár, hogy a tömegbe olvadjon.
Fotó: Kecskés Márton
Vecsei Zsófi kalap- és kiegészítőtervezőként tört be a magyar piacra. Kalapjai egyediek, mégis bárki gardróbjába beilleszthetők. Szereti a letisztult formákat és az aszimmetrikus darabokat. Fontos, hogy legyen egy kis „csavar” az általa tervezett kalapokban, ami lehet meghökkentő és ami miatt minden nap örömmel viseli az ember.
Már gyerekkorában érdekelte a művészet és a kézművesség. Anyukájával rengeteget alkotott, például gyöngyöt fűzött. Mindig is érdekelte a divattervezés az alkotás, de az élet egy időre más irányba terelte. Bécsben művészettörténet diplomát szerzett az egyetemen. Ebben az időszakban találkozott
Várhegyi Évával és a kalaptervezéssel. Rengeteg időt töltött a szalonjában és beleszeretett a szakmába, amit később hivatásává is választott. Londonba költözött pár évre, hogy a világ egyik legjobb kalaptervezője, Philip Treacy mellett dolgozhasson. Olyan sztároknak készítettek kalapot, mint Sarah Jessica Parker, Lady Gaga és számos királyi család is a megrendelőik közé tartozott.
Zsófi azért költözött haza Budapestre, hogy megalapíthassa saját műhelyét és márkáját, ezáltal megvalósíthassa egy újabb álmát.
Zsigmond Dóra már tavaly is elnyerte a nézők bizalmát.
Dóra egy kis faluban nőtt fel, később tanulmányai miatt Budapestre költözött. Kortárs ruhamárkáját 2014-ben alapította olyan férfiak számára, akik szemlélete előremutató az öltözködés tekintetében is, életükben meghatározó a fenntarthatóság, a minőség szeretete és a praktikum. A márka esztétikája a nyers megfogalmazás, az archaikus paraszti kultúra és a városi kultúrkörnyezet köré épült.
Dórát az egyéni karakterek és az egyéniségek inspirálják, a hétköznapi élet történéseiből, szociográfiai problémákkal foglalkozó sorozatokból, filmekből, kiállításokból, könyvekből és dalokból merít ötleteket. Nagy hangsúlyt fektet a témák mély feldolgozására, márkájában ötvözi a sportos, technikai anyagokat, a nyers, textúrált anyagokkal. A hagyományos kézműves technikákat a városi élet modernitásával és a mai trendekkel. Fontosak számára a gyökerei és ezt a szemléletet ruhamárkájában is kifejezi.
Az
asalon.hu oldalon további információk, hírek és kollekciók anyagai találhatóak a tervezőkről.