Bezárás

Keresés

Bezárás

Keleten a helyzet változik – OST 2017. tavasz-nyár

Írta: Vanyovszki Mária

Amikor a postaládádban ismeretlen feladótól érkezett e-mailről kiderül, hogy nem egy kéretlen ajánlat, hanem egy új márka aktuális kollekciójának anyaga, elfog az izgalom. Hogy kik ők! Hogy vajon jó lesz-e! Hogy lehet-e írni róla!
Ezt most nagyon szerettük!

Az OST egy egészen friss márka, két fiatal, Lantos Olivér és Sasvári Áron munkája, akik tudatosan építkeznek múltunkból, a poszt-szocialista kelet-európai identitásból.
 
Miközben napjainkban más nemzetek feltörekvő designerei és nemzetközi nagy márkái is szívesen nyúlnak vissza ehhez a tematikához, az OST olyan egyedi módon kreálja újra múltunk öltözködési kultúráját, hogy nemcsak hiteles és egyedi tud maradni, de rendkívül progresszív és alternatív.
 


A kelet-európai identitást nemzetközi összefüggésbe helyezve kínál alternatívát azoknak, akik az instagram-tökéletesség és a mainstream divatirányzatok uniformisából kitörve kívánnak megnyilvánulni. Akiknek az öltözködés nem csupán egy funkcionális tényező, hanem az önkifejezés szabadságának evidens eszköze.
 
 


„Kell hogy legyen mondandód.” – mondja Lantos Olivér, az OST egyik tervezője.
 
 
„Szeretem valóban belevinni az véleményemet a kollekcióinkba, úgy gondolom, ez az, amitől hosszú távon önmagunkat tudjuk képviselni. Csak akkor lehetnek erősek a munkáink, ha visszatükrözik, amit a világban látunk, vagy ahonnan jövünk. Ami csak szép, ma már nem mond sokat. Van bennünk egy erős kettősség is, ami sokszor humorban jelenik meg. Jó példa erre a 2017-es tavaszi kollekció „I want to remain misterious” feliratú pulóvere. Magával a „Misztikus akarok maradni” jelentéssel tudok azonosulni, de egyébként groteszk módon a mondatot egy Kiszel Tünde interjúból emeltük ki.”
 
 

Jellemzően a kortárs divat és a streetwear elegye adja az OST darabok karakterét. Sokszor ellentmondó stíluselemek keverednek: klasszikus sportruházat, hagyományos szabászat, munkaruházat vegyül pop-kulturális elemekkel. Ez az érdekes, kontrasztos sokféleség adja a brand friss stílusát. A márka kollekciói egyértelműen mai, progresszív közegben elevenítik meg a 80-as 90-es évek kelet-európai hangulatát.
 
 

„A tervezésnél az motivál bennünket, hogy azoknak az embereknek készítsünk ruhákat, akik nem akarnak kompromisszumot kötni az öltözködési normákkal, hanem nyitottak az újdonságra és nem riadnak vissza a szokatlantól. Erre ad inspirációt az a Kelet-Európai közeg, ahol felnőttünk, és ahol szükségből a legfurcsább kombinációk lehetségesek.” – mondja Sasvári Áron, a márka másik tervezője
 
 
„Úgy fogalmaznék, hogy ami egyszerre lehetséges egy sofiai piacon és egy párizsi utcán, az az OST.” – teszi hozzá.
 
 

 
Az OST egy meglepően új párosításokat kínáló, mindenképpen úttörő divat márka, amelyre érdemes figyelni. 
-
www.ostclothing.com
 
Képek:
 
 
 

A kampány Budapest VIII. kerületében analóggal, filmre készült.
OST: Lantos Olivér & Sasvári Áron
Fotó: Szombat Éva
Smink: Keserű Barbara
Haj: Telenkó Ábel (Close)
Model: Hegedűs Boglárka (ICON); Werner Márk; Földi Petra; Telenkó Ábel
Köszönet: Jauernik Zsófia
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek