Bezárás

Keresés

Bezárás

Mi fér egy háromgyerekes édesanya táskájába és életébe? - THE BAG by maarjan

Vanyovszki Mária

Szabó Marianna inspiráció lehet minden 40 feletti nő számára, akinek megvalósulatlan álmok lapulnak a fiókjában. Hosszú évek emberi és szakmai tapasztalata előzte meg azt a lépést, amikor 2021 őszén a saját márkájával THE BAG by maarjan néven debütált.
 
Marianna az öltözködés iránti érdeklődését pedagógus édesanyjától örökölte.
„Édesanyámnak nem voltak konfekció ruhái. Egész fiatalkorában - később idős korában újra - maga tervezte és varratta az öltözékeit. A szobám melletti gardróbszekrényben voltak ezek a gyönyörűségek, és én rendszeresen átjártam ebbe a szomszédos helyiségbe: csak álltam és néztem, annyira elbűvöltek ezek a ruhák.” - kezdi a történetét.

A szabolcsi kisvárosban felnőtt fiatal lány rendkívül jó nyelvérzékkel a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen tanult tovább angol-német szakon, majd germanisztikán szerzett egyetemi diplomát. Női ruhakészítést később egy szakmunkásképzőben tanult. Ezt követően a Rosemari Divatiskola (ma Budapesti Divatiskola) hároméves képzését is elvégezte stylist-divattervező szakon.

„Akkor úgy képzeltem, hogy amint befejezem, azonnal elmegyek a divatszakmába dolgozni. Visszanézve, nem értem, hogy gondoltam, mert a divatiskola alatt született két gyerekem, és a második az utolsó iskolai bemutató után két héttel. Azonban pontosan emlékszem a nagy késztetésre, majd aztán arra is, ahogy szép lassan rájövök, hogy a két kisgyerek mellett ez most nem fog menni.” - meséli nevetve.
 
A diplomák és a tervek bekerültek ugyan a fiókba, de az öltözködési kultúra Marianna mindennapjainak fontos igénye maradt a továbbiakban is. Egyre többször frissítette ruhatárát saját készítésű ruhákkal. Nagy hatással van rá a vintage és az angol divat, azaz a múlt és a jövő; ezek keverékéből képez lenyomatot a jelenben.
 
„A régebbi korok stílusát szeretem keverni progresszív részletekkel, vagy a progresszívabb stílust vintage-el, mert mind a múlt, mind a jövő előtt nyitva tartom az ajtómat.” - vall az ihletés hátteréről.

Tulajdonképpen az idén indított táskamárka is egy régi kincs felfedezésére vezethető vissza. Jó pár évvel ezelőtt egy utcai árustól vett meg egy használt, viszonylag nagyobb méretű, régi táskát, aminek a különlegessége azonnal megfogta. Hónapok teltek el, mire használni kezdte, onnantól viszont nem tudta letenni.

„Nemcsak azért, mert nem találtam szebbet és praktikusabbat, hanem nálam ez mindennel így működik: ha valami beválik, azt a végkimerülésig használom. Ami most a slow fashion mozgalommal szerencsére egyre jobban terjed, hogy a tárgyak életét hosszabbítsuk meg, ameddig csak lehet, nálam alapbeállítottság. Azt a táskát is nagyon sokáig hordtam, számtalanszor megcsináltattam. Amikor végleg tönkrement, ott álltam tanácstalanul, hogy akkor most mi lesz.” - avat be a táska inspiráció hátterébe.

Marianna megpróbált hasonló kinézetű és funkciójú táskát keresni, de hamar kiderült, nincs olyan a piacon, ami minden igényét kielégítené. Pont annyira legyen szép, mint amennyire praktikus, azaz belefér minden, amire a sok különböző szerepben helytálló nőnek egy napon belül igénye van.
 
Így jött a gondolat, hogy elkészíti saját táskáját, amibe beépíti a régi darab kvalitásait és hozzáfűzi a többéves használatból eredő tapaszlatokat. A márka indulását ugyanakkor egy hosszabb érési folyamat, többéves előkészület előzte meg. Volt, amikor nem találtak megfelelő fogótartót a táskához, és emiatt került a terv újra a fiókba. Marianna nem bánja ezeket az éveket, mivel nem szereti siettetni valami megérését. Ráadásul nem is sürgette semmi. „Nem volt rajtam az a nyomás, hogy a piaci igényekre a versenytársaimnál hamarabb kell reagálnom, hiszen ilyen típusú táskát nem fejlesztett senki. Erre az igényre én mutatok rá, így bármikor kijöhettem vele.” - idézi fel a kezdeteket.

Saját tapasztalatai alapján fejlesztette tovább a régi táska adottságait azzal a belső tagoltsággal, amiben most már mindennek megvan a helye.
 
 
A THE BAG by maarjan nagy méretű táskái azoknak a nőknek szólnak, akiknek - mint Mariannának - egy napon belül több különböző feladatuk van és ehhez sok dolgot kell magukkal vinniük.

„Azt vettem észre, hogy a munkába igyekvő nők több táskával próbálják mindezt megoldani. Külön van kis táska a mobillal, pénztárcával, apró dolgokkal, külön a laptop, az iratok, külön az egyéb dolgok, és így is előfordul, hogy kikandikál egy kulacs, vagy a parkolójegy felderíthetetlen helyekre kerül az átláthatatlan táskabelsőkben. Ezeknek a hölgyeknek megoldás a THE BAG. Azoknak, akik a munkába, megbeszélésekre, találkozókra összeszedetten szeretnek érkezni, és a táska az öltözéküknek egy olyan kiegészítője, aminél az esztétikum legalább ennyire fontos szempont.” - meséli lelkesen a táska előnyeit.
 
 
A praktikum elegáns vonalvezetéssel társul, amit a változatos szín és bőrfelület tesz egyedivé. Minden darab limitált szériában készül, így járulva hozzá az egyéni ruhatár igényeihez. Ezt erősíti az a koncepció is, hogy a táskákat kívül nem logózzák. Így figyelnek azok igényeire, akik nem brand jelölésekkel akarják magukat definiálni, hanem ellenkezőleg: a tárgyak finoman simulnak a karakter személyes jegyeihez, mint a méretre szabott ruhák.

A nagy táskák mellé elkészült a midi széria is, ami nem laptop méret, de ugyanolyan jól pakolható, miközben kompaktabb és ékszerszerűbb.
 
 
A női vonalnál nem álltak meg, Rieger Attilával, a brand művészeti vezetőjével megalkották a férfiaknak szóló sorozatot, mely formájában idézi a klasszikus vonalat, lekerekítettsége és tagoltsága pedig a mai trendeknek és praktikumnak szól.

Marianna a márka indításának évében kezdte meg pszichológiai tanulmányait a Pécsi Tudományegyetemen. Kérdésemre, hogyan fér főállás és három kamaszkorú gyerek (Regő 15, Csongor 14, Gitta 12 éves) mellett ennyi minden az idejébe, így válaszol:
„Hiperaktív vagyok, így nálam az ingerküszöb máshol van. Az is sokat segít, hogy a jelenlegi munkahelyemre egy laptoppal bárhonnan tudok dolgozni, illetve az utóbbi időkben nem is kell bemennem, reggel azonnal neki tudok látni a munkának. Miközben jól beosztom a munkarendem, folyamatosan elérhető vagyok a gyerekeim számára is. Ennél többet viszont már biztos nem fogok vállalni.” - vallja mosolyogva az időzsonglőr édesanya.

Marianna pszichológia tanulmányait személyes indíttatásból kezdte meg, jövőbeni szakmai terveiben ugyanakkor már nagyon fontos helyet foglal el, ráadásul összekapcsolva az öltözködéssel. A divatpszichológia egy kevésbé feltárt tematika, így bőven ad lehetőséget öltözködési szokásaink, illetve trendek kutatására.

Hosszabb távú tervei között szerepel, hogy táskáihoz illő ruhadarabokat is kínálhasson vásárlóinak, illetve mint pszichológus a lelki aspektussal kiegészítve komplex tanácsadással szolgálja ügyfeleit:
 
„Vallom, hogy a divat és a stílus, amit képviselünk, a személyiségünk része, lelki folyamataink lenyomata, egy tudatos és egyben tudatalatti eszköz azok kommunikálásához.”
 
 
 
 
 

___________
Ez az írásom a Képmás magazin 2021. decemberi számában jelent meg. A lapra előfizethet itt>> 
 



Hasonló hírek