Akit holdújév apropóján érdekel az ázsiai látásmód és a Valentin nap összekapcsolása az haute couture szcénában, annak különösen ajánlom figyelmébe ROBERT WUN „FOR LOVE” című kollekcióját.
A párizsi Haute Couture divathéten bemutatott öltözékek látványa után egy ideig nem fog érdekelni, mit tervez a Dior vagy a Chanel:
Az haute couture ruhaköltészetet mostantól egy új generáció írja...
„a családom templomában találkoztam egy nálam néhány évvel idősebb, vagány lánnyal, aki épp elkezdett egy divattervezési tanfolyamot, és ő megváltoztatta a felfogásomat mindenről. Ez után kezdtem belevágni a takarékos vásárlásba és a saját ruháim testreszabásába.”
Robert meg sem állt Londonig, ahol a nagy hírű London College of Fashion intézményében diplomázott, majd két év múlva, 2014-ben elindította saját brandjét.
Párizsban tavaly mutatkozott be először. Különleges látásmódja és szabászati bravúrjai már akkor elbűvölték a szakmát és a nagyközönséget.
Ő az első hongkongi tervező, aki a
Fédération de la Haute Couture et de la Mode vendégtagjaként csatlakozott az Haute Couture Naptár történetéhez. Sőt, 2023-as párizsi debütálása a hivatalos Haute Couture Divathét záró bemutatója volt.
Akik tavaly esetleg még nem vették volna észre, azok idén estek egyik ámulatból a másikba, amikor a vörösben úszó kifutón szoborszerű alkotásait térben és időben elhelyezte.
A „FOR LOVE” címen bemutatott kollekció olyan, mint egy futurisztikus Wong Kar-wai film, vagy egy ázsiai szemlélettel, Londonba helyezett Hunger Games szerelmes epizód.
Robert Wun a történetmesélő kollekciók egyik legnagyobb művésze a ma élő tervezők között. Mesterien ötvözi az angol magas szabászat lehetőségeit a képzőművészet elemeivel.
A legutóbb látott show anélkül vált színházi előadássá, hogy a mozdulatlan, szoborszerű kéztartásokon kívül a modelleknek bármilyen egyéb speciális instrukciónak kellett volna megfelelniük.
A divatbemutató világát kizárólag a ruhák látványával emeli a performansz művészet szintjére.
Férfi és női öltözékeket egyaránt készített.
Aki a „FOR LOVE” bemutatóját visszanézi, saját szerelmi történeteinek epizódjaira is reflektálhat. Testhezálló, íves fazonok állnak párbeszédben éles, szögletes formákkal és végtelennek tűnő, fekete karmokkal.
A fejdíszes, kalapos, kabátos, palástos öltözékek elindulunk az esőből, hogy aztán a szerelmeslevélen és a szenvedélyen át megérkezzenek az esküvőbe, az idillbe, majd a törésekbe, a gyászba, a vérbe és a teljes vörösségbe.
Robert Wun sajátos alkotói megnyilvánulásaival folyamatosan kutatja és feszegeti a divat szabadságának határait. Mi pedig vallásos áhítattal tisztelgünk előtte, ahogy anno a 11 éves kisfiút a templomban az idősebb diáklány vagány öltözéke lenyűgözte.
_______
A kollekció részletei képekben, nevekkel: