Pár napon belül, Rómában mutatkozhatnak be feltörekvő, közép-európai ruha- és kiegészítő tervezők. A Concreta.Festamoda divateseménye egy egyedülálló lehetőség a V4 divatszereplők és az olasz vásárlók, dizájnérzékeny közönség közötti párbeszédre.
A rendezvénynek a Római Magyar Akadémia impozáns barokk palotája ad otthont május 3-án.
Az UrbsArt Fesztivál
A rendezvény az április 20-tól május 6-ig zajló UrbsArt Fesztivál keretein belül zajlik majd, melynek programjai a konkrét költészet műfajához kapcsolódnak. Az UrbsArt Fesztiválon kiállítások, koncertek, felolvasások, kiadói bemutatkozások, street art jam segít élővé tenni a vizuális kulturális hagyományt, főként olasz és közép-európai résztvevők segítségével.
A Concreta.Festamoda csúcspontja egy izgalmas divatprezentáció lesz, melyen magyar, lengyel, szlovák, cseh divattervezők aktuális munkáit, valamint a dizájnerek sajátos vizuális és zenei világát is megismerhetik a látogatók.
Retró minimalizmus, computer art, underground elegancia, időtlen nőiesség
A divatprezentáción Magyarországot
Tomcsányi Dóri képviseli.
Dóri tavaszi-nyári kollekciója a sportos, szexi irányvonalat ötvözi a szolid eszképizmus ideájával, melyben a lezser elegancia az urbánus hétköznapok részévé válik. A poszt-szocialista Magyarország életstílusából inspirálódó, játékos és humoros eszközökkel is operáló, a vintage esztétika jegyében alkotó tervezőnő ezúttal a tenisz világából merített ihletet, mely a szabásvonalakban, a színvilágban és a printekben is visszaköszön letisztult, minimalista megoldásokkal. (
A kollekcióról részletesen írtunk itt.)
Az ODIVI egy prágai bázisú brand, melynek alapító-tervezője, Iva Burkertova szeret játszani az izgalmas struktúrákkal és anyagokkal. Munkáira leginkább a geometrikus formák jellemzőek. A tervezőnő kedveli a végleteket, szívesen alkalmazza az extrém sportok és a modern urbánus életforma stílusjegyeit kollekcióiban. A személyes szabadság fontosságát is igyekszik kommunikálni, miközben a határok feszegetését, a kísérletezést hangsúlyozza. Az ODIVI egy street style brandként indult, mára azonban prémium high fashion márkáva avanzsálódott, de hű maradt gyökereihez és előszeretettel keveri a különböző stílusokat.
Ewa Gołaszewska az University of Warsaw Fashion Design szakán diplomázott, eseményünkön Lengyelországot képviseli. Karakteres, bárhol felismerhető kreációi a modern városi nőnek szólnak, akinek fontosak a részletek, a markáns megjelenés és a ruhákkal való személyes kapcsolat. A Concreta.Festamoda programján bemutatásra kerülő kollekciója a computer artból inspirálódott, speciális figyelmet fordítva Frieder Nake német matematikus és művész munkásságára, akit a computer art egyik alapító atyjaként említhetünk. A ruhák a matematika és az esztétika – egymástól elsőre távolinak tűnő – kapcsolatát igyekeznek feltérképezni, nagy hangsúlyt fektetve a designra, a részletekre és a színekre.
Szlovákiából a MUSA márka mutatkozik be Rómában. A tervezőnő, Katarina Halasova Bécsben végzett művészettörténet, illetve alkalmazott művészet szakon.
Katarina Ausztriában és Szlovákiában alkot, kollekciói az időtlen eleganciát hirdetik, a dizájner kiemelt figyelmet fordít a kiváló minőségű anyagokra. A MUSA kulcsszavai: klasszikus szabásvonalak kortárs dekonstruktuvizmussal, játékos könnyedség, urbánus eklektika.
A Római Magyar Akadémia
Az Accademia d’Ungheria a Balassi Intézet tudományos-kulturális intézete Rómában, konferenciák, tudományos programok székhelye. Az épület rendelkezik egy három szalonból és egy rendezvényteremből álló reprezentációs szinttel, mely a program konkrét helyszínét fogja adni. A prezentáció után egy networking est keretében after party veszi kezdetét az RMA díszudvarában. Az esemény háziasszonya Novodomszky Éva.
Az esemény fő támogatói: magyar V4 elnökség, Balassi Intézet, Római Magyar Akadémia, Bori Production (Barbora Dusikova), Rebelmedia (Zahorján Ivett), Högl, Schwarzkopf, Bobbi Brown.
Facebook esemény:
https://www.facebook.com/events/324437828082540/