Bezárás

Keresés

Bezárás

A divat nemcsak művészet, business is – A Modart hallgatói az ingatlanszakmai TheBar eseményén

asalon.hu

Múlt héten a Merkúr Palota felső terében, zsúfolt, zsizsgő szakmai tömeg körében, több mint 500 jövőbeni potenciális vásárló előtt mutattak be ízelítőt a MODART hallgatói a diplomamunkáikból.
 
A TheBar az ingatlanszakma társasági, networking eseménye még 2013-ban indult. Az Év Irodája, az Ingatlanregatta és egyéb szakmai rendezvények mellett megtartotta kötetlen jellegét, amit újabb helyszínekkel és változatos szponzorokkal tesznek egyre színesebbé.
 
Az idei program egyik újdonsága volt a bemutató.

A MODART francia szemléletű divatiskolában a művészeti és szakmai fókusz mellett nagy hangsúlyt fektetnek a gyakorlati képzésre is. Programjukban valós és fiktív piaci aktualitásokat követő feladatokkal készítik fel a diákokat. Az ingatlanszakmai összejövetelen történt bemutatkozás is egy izgalmas ugródeszka volt a frissen végzett hallgatók számára, hogy a művészi és szakmai igénnyel összeállított darabjaikat egy üzleti közönség előtt prezentálják.

Az élményről Horváth Szilvia, a Divattervezés Tanszék vezetője így vallott:

„Nagyon örültünk az Év Irodája cég által felajánlott lehetőségnek, mert így pár nappal a diplomavédés után már a nagyközönség előtt is bemutathattuk az ezévi diplomakollekciókat. Nagyon jól éreztük magunkat, csodás volt a hely, profi a szervezés. Nagyon jók voltak a visszajelzések is, az üzleti közönség értette a mai Z generáció gondolatait, ízlését, esztétikáját. Egy ilyen eseményen való részvétel alkalmat ad az iskola szélesebb körben való megismeréséhez és a friss tervező generációnak is lehetőséget adhat a szakmai támogatáshoz, együttműködésekhez."

 

A bemutatkozó hallgatók és munkáik:


BAGI BERTA

Bagi Berta divattervezőként és stylistként több hazai előadóval dolgozott már videóklipekben, mint Azahriah, Desh, Majka... Tivábbá a TV2-nél is megfordult mint stylist asszisztens a Dancing with the Stars műsorában.
A kreatív hölgy a tervezés mellett grafikákat készít, zenét szerez, videofilmeket rendez.

Brandje, a MÉREG egy genderless márka, ami a fiatal korosztályt célozza meg elsősorban, valamint azokat, akik tudnak kapcsolódni a márka szellemiségéhez. Ez egy a mindennapokra tervezett streetwear márka, de az extravagáns megjelenésből adódóan alkalmakra is ajánlott.
 
 
Különleges anyagmanipulációk díszítik a ruhákat. A szabásminták többsége one size, a ruhák nagy része unisex. A dark megjelenés célja, hogy felszínre hozza a lélekben zajló intenzív érzelmeket. Minden darabon megjelenik a precíz kézimunka kötésben, szövésben, hímzésben, makraméban és egyedi művészi printekben, amik mindegyike történetet, életérzést fejez ki. A márka célja a valóság kendőzetlen megjelenítése ruhán, művészeti alkotásokon és képeken keresztül.

Megjelenésében minket a bolgár DEMOBAZA-ra is emlékeztet picit.
 
 
 

CHIEN GUAN


A Kínából érkezett fiatal mér gyerekként elköteleződött a ruhák és a divat világa iránt. Ruhaipari technikus szakon kezdte a tanulmányaimat, majd később a divattervezésre váltott. Kedvence a hordható streetwear és sportwear, de a többi szegmensben is szeretné kipróbálni magát.
 
Light Shadow

„Mivel Kínából származom, fontosnak tartom, hogy valamilyen módon magamat, a gyökereimet is belefoglaljam a kollekciómba.” - meséli.

A kollekció ruhadarabjait a tradicionális kínai papírvágás művészete ihlette. A kulturális örökséget a modern technológiával kombinálva CHIEN GUAN olyan mintákat és design elemeket hozott létre, amelyek összevonják a tájképeket, a városi jeleneteket és a hagyományos papírvágás motívumokat. A ruhadarabok kézi anyagmanipulációkkal készültek. A kollekció célja, hogy összekapcsolja a funkcionalitást és a modern stílust. Az utcai viseletre is alkalmas síruhák a sportos életmód és a városi elegancia egyensúlyát képviselik.
 
 
„Ezzel a sportwear-streetwear kollekcióval szeretném megmutatni, hogy egy ilyen speciális kollekciónak is lehet több funkciója, és a ruháim nem csak síeléshez hordhatók, hanem városi viseletként is.”

A kollekció színvilága és motívumai bennünk a Matrix (1999-es mozifilm) grafikai világát is felidézték.
 

 

FRAGOSO AMANDA


„Több, mint egy évtizednyi marketing területen eltöltött idő után gondoltam egy merészet, és elkezdtem a divattervezés képzést nappali tagozaton a Mod’art francia divatfőiskolán.” vallja Amanda.
 
Amandát mindig is érdekelte a művészet, családjában többen is elismert művészek a komolyzene, az irodalom és a festészet területén. Tanulmányait párhuzamosan a MOME textiltervező master szakán folytatja.
Szakmai gyakorlat részeként dolgozott együtt az Artistával, közös tervezésű darab a Fashion Weeken is megjelent.
A diplomakollekció témáját gyermekkori emlékek inspirálták.

„Vidéken felnőve mindig elvarázsolt, amikor nyaranta a belvárosban élő rokonainkat látogattuk meg. A nagyváros lüktetése, a sok ember, a Váci utcai üzletek, a Duna-part a hajókkal, a Gellért-hegy látványa mind ünnepi színezetet adtak ezeknek a napoknak.” - meséli.
 
 
A legnagyobb hatást a belvárosi lakás berendezése tette rá. A hatvanas, hetvenes évekből származó kerámiák, vázák, faliképek, kárpitok ezt az időszakot idézik fel benne. A vázák és suba szőnyegek, párnák felületeinek, színeinek, formavilágának játékát jeleníti meg a kollekcióban.
 


NYÍRI VIRÁG


Nyíri Virág már kisgyerekként is arról álmodozott, hogy divattal foglalkozzon. A Mod’Art-on szerzett ismeretek és tapasztalások még jobban elmélyítették ezt a vágyát. Saját márka terve a menyasszonyi ruhák irányába viszi.

A GEMINUS kollekciót az ikertestvérével való kapcsolata inspirálta.
 
 
A kollekcióval az ikrek közötti óriási különbséget szeretné bemutatni, és azt, hogy ez a belső különbözőség milyen harmonikusan tud együttműködni. A kollekciót olyan embereknek készítette, akik hisznek a létezés és a kapcsolatok spirituális mivoltjában.

A GEMINUS konceptuális, és olyan technikákat alkalmaz benne, mint például a kézi varrás, hímzés, tűnemezelés. Ezek is jelképezhetik az erős, törhetetlen kapcsolatot az ikrek között.
 
 
 

LEIDECKER VIKTÓRIA


Hyggecore

A hygge dán életérzés, a boldogságra, a kényelemre, az otthonosságra és a jó hangulatra utal. Ez magába foglalja a melegség, a biztonság és a bizonyosság érzésének megteremtését is. A hygge egyik fő alapelve a jelen pillanat élvezete. A kellemes légkör megteremtésének művészeteként is tekinthetünk rá.
 
„Én ezt az érzést, ezeket a fogalmakat a gyerekkoromhoz és a nyaralásainkhoz tudnám kapcsolni leginkább. Ezen a vonalon elindulva a régi családi fotókat és az utazásaink képeit is felhasználtam a tervezési folyamat során.” - meséli a tervező.
 
A dán vonalból kiindulva a kollekcióban a kötött, puha anyagok állnak a középpontban. A kiegészítők kézi kötéssel vagy horgolással készültek, illetve van néhány darab ruha is.

A téma gyerekkori vonala a gömb formában jelenik meg, a labdára utalva. Játékosságot visz a sziluettekbe és egységessé teszi a kollekciót.
 
 
 

BOROSS DORINA


Rirōdo kollekció

Az Rirōdo egy lelki segélykérésre választ adó, újrahasznosított ruhadarabokból álló kollekció, melynek célja a kintsugi alapelveivel való azonosulással egybekötött gyógyulás. A kintsugi egy japán filozófián alapuló technika, amelynél a törött tárgyakat újra összeragasztják és arannyal bevonják ezeket a töréseket. A kollekció a zen buddhizmus esztétikai ideáljához, a wabi-sabihoz köthető, amely a japánok szépségéről alkotott véleményén alapszik. Ez a világnézet a mulandóságban, elfogadásban és a tökéletlenségben jelenik meg, a szépség, ami tökéletlen és hiányos.
 

A fenntarthatóság a farmereken keresztül jelenik meg a kollekcióban, mivel a farmer egy nagyon tartós anyag, elképesztő sok hulladék keletkezik belőle, így kifejezetten jól újrahasznosítható.
 
„Ezzel a kollekcióval szeretném felhívni a figyelmet, hogy hozzuk a felszínre és büszkén viseljük azokat a sebeket, amiket az élet ejtett rajtunk és amiktől erősebbek lettünk.”
 


VÉGH ANNA


A Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Szakgimnázium- Iparművészeti szakán a textil szakon végzett. A Rajz és Művészettörténet érettségin Nagy Vinkler díjat kapott a rajzpályázataira és a rajzi munkásságára. 2021-től jár a Mod'Art francia divatfőiskola divattervező szakára.

Revenat Collection - Túra a családommal

A 2024-25-ös őszi-téli kollekciót a családi túrák ihlették, és minden korosztály számára kínál darabokat, beleértve nőket, férfiakat, gyermekeket és kutyákat is. A sportos anyagokat természetes textúrákkal ötvöző, praktikus és variálható ruhadarabok egyedi, térképvonalakat ábrázoló printekkel díszítettek.
 
 
A földszínek dominálnak, élénk narancssárgával, khakival és zölddel kombinálva, hogy minden családtag számára egyedi karaktert biztosítsanak. A kollekció a kalandvágyat és praktikusságot ötvözi stílusosan, fenntartható módon, reflektálva a természetszeretetre és környezettudatosság jegyeire.
 
 

SZENTKIRÁLYI DÓRA


11:11

A diplomakollekcióban a saját történetét meséli el, hogy honnan jött és hogy mit hozott magával.
 
„Alapját az a szoros és erős kötelék képezi, mely kialakult anyukám, nővérem és köztem.” - meséli.

A kollekció felső rétege ezt a szoros köteléket szimbolizálja. A kabátokon 3D nyomtatással jelenik meg a szeretet, az összefonódás és a védelmezés érzése. A ruhadarabok mintája, a gyerekkori traumákból adódó aurás migrénből inspirálódott. A ruhákat átszövi a látászavarokat, zsibbadást utánozó, dinamikus mintázat, ami egyedi atmoszférát teremt a kollekció körül. A színek játéka és átmenetei adják az aurás migrén képét.
 
„A kollekció nevét egy különleges időpont inspirálta, amikor mind a hárman egyszerre nézünk a órára és bárhol legyünk is a világon egymásra gondolunk és ez erőd ad. Ez az idő a 11:11, mely számunkra az összetartozást szimbolizálja. Ezért kapta a kollekcióm a 11:11 nevet.”
 

A két téma egymásba fonódik a ruhadarabokon, létrehozva egy olyan kollekciót, amelyben az erő és a gyengédség, a sötétség és a fény harmonikusan egyesül. A színek, a minták és a textúrák közötti kölcsönhatás, egy családi történetet és a gyógyulás útját tükrözi. 
 
 
Gratulálunk és sok sikert kívánunk az alkotóknak!
 
 
Fotók: Pozsonyi Roland
______
További képek a bemutatóról:
 
 
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek