Bezárás

Keresés

Bezárás

Félezren ünnepelték a hazai, tudatos divatot a RaD Fashion Festivalon

A divat nem fenntartható, nem is lesz az. Az öltözködésünk, ha tudatosan csináljuk, viszont lehet fenntarthatóbb. De csak úgy, ha örömünk van benne. Ezt vallja Dobozy Rózsa, Korn Anita és Mengyán Eszter, a hazai, tudatos öltözködés ügyéért indított RaD mozgalom alapítói, a - VOLVO bemutatja - RaD Fashion Festival szervezői.

Több, mint 500-an tartottak velük november 24-én, a Larusban ebben a szellemiségben. Volt vásár, voltak workshopok, kerekasztal beszélgetések, kisgyerekek, kiskutyák, de ami a legfontosabb: mindenki mosolygott, ismerkedett, találkozott.

Ünnepelte mindazt, amije van.

 

A rendezvény inspirálni szeretne, nem pedig bűntudatot kelteni, hisz a valódi kapcsolódás, az összefogás erejében van. Ezért szervezte meg a - VOLVO bemutatja - RaD FAshion Festivalt Dobozy Rózsa kommunikációs szakember, kreatív tanácsadó, a RaD ötletgazdája, Korn Anita, a kreatív producer, designmenedzser, a Ruhastory tartalomgyártója, és Mengyán Eszter, újságíró, a Hello, slow fashion! könyv szerzője, a fenntartható divat, tudatos öltözködés népszerűsítője.

A szlogen 

“Ünnepeljük, amink van!”

Üzenete: értékeljük és éljünk azzal, ami már adott, amivel rendelkezünk. Szól ez meglévő tárgyaink tiszteletéről, javításáról, sorsáról, pre-loved darabokról, újrahasznosított anyagokról, illetve a meglévő tehetségek, kezdeményezések ünnepléséről, támogatásáról, ami a RaD egyik fontos célja.

A divatfesztiválon élhető, örömet hozó öltözködési alternatívákat kínáltak, workshopokat biztosítottak, amelyeken keresztül az érdeklődők megtapasztalhatták, milyen érzés, mennyi idő és energia egy-egy darab előállítása, amit így biztosan nagyobb becsben tartanak majd.

Remélik, átjön, hogy érdemes ugyanennyire értékelni mindent, amit kiválasztunk, megveszünk, hiszen minden ruhában, kiegészítőben benne van ugyanaz a kreatív energia és előállítási folyamat, mint amit mi beletettünk az adott workshopon.

A kiállítókat a szervezők fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve hívták meg, így ők vettek részt a vasárnapi divatfesztiválon:


AMORE.KISS.TIBI | ADOMÁNYTAXI | AUTISTIC ART | CAKÓ | CELENI | CZUCZ STUDIO | DAS FANNI KIMONO | DITTAFELT | DORIVISY | ESZKA | ETRE ORGANIC UNDERWEAR | EVELINFINK | FRUZSI FEKETE | HERMELIN STILO| LAKÁSBUTIK | LEANEA | LILLA SELLEI BAGS | LUAN BY LUCIA | MATTERN JEWELLERY | MITTERSISTERS | NOVE DESIGNS |OOH MY DEER | OUR WARDROBE SHOWROOM | PLANTETHICS | PLIÉ | PRINTA | REKAVAGO | RUHA | SIPOS VIKI | STUDIO HOFFMANN D'OR | SUSU KERAMIKA | TAU | THE MAMA KIN | THINWOOD | TOUCH ME NOT | VALBONA LEATHER | VENGRU | VOLVO |


Négy kerekasztalbeszéletést is végighallgathattak az érdeklődők:

Maróy Krisztina először az alapítóval, Dobozy Rózsával (RaD), Kudron Annával (Pinkponilo) és a főtámogató, a VOLVO marketingvezetőjével, Dinnyés Krisztinával beszélgetett arról, hogyan, miért óvjuk, sőt ünnepeljük mindazt, amink van. 

 

Majd Krisztina Korn Anitával (Ruhastory, RaD), Bányai Judit tartalomgyártóval, és a Henkel képviseletében Szirmák-Szabó Viktóriával arról beszélgettek, hogyan lehet, érdemes ma fenntarthatóságról kommunikálni. 

 
 

Vanyovszki Mária (asalon.hu) és beszélgetőpartnerei - a Luan by Lucia Divatháztól S. Hegyi Lúcia és Safarcsik Adrienn, valamint a slow furniture vonalat vivő Daken Studio alapítója, Koma Zsófia, és Greenster Őrfi Eszter - az otthon és a lélek felöltöztetéséről beszélgettek. 

 
 

Az utolsó beszélgetés témája az etikus tervezés, gyártás és értékesíttés volt. Dobos Emese kutató beszélgetőpartnerei Mengyán Eszter (Holy Duck! blog, RaD), Majoros Zita (Printa alapító), Mihályfi Zsófia (Plié alapító) és Szabó Léna (Style by Tailor) stílustanácsadó voltak.

 
 

A rendezvényen stílustanácsadók szolgáltatását is igénybe lehetett venni, hiszen ez is olyan eszköz, amivel tudatosabban, átgondoltabban, hosszabb távra választhatunk új darabot a gardróbunkba.


Fontos részét képezték a kiállítói portfóliónak a pre-loved (használt) darabokat kínáló kezdeményzések, valamint a jótékony szervezetek. Az Adománytaxi és az Autistic Art standjánál elköltött összegekkel a látogatók ezen alapítványok munkájátt támogatták.

 

A rendezvény létrejöttét a VOLVO tette lehetővé, támogatta a Henkel - Perwoll márkájával, és hozzájárult a sikerhez a Jófogás is.

____

Képek: Hámori Zsófia

 




Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek