A gyógyszerészként indult, majd felnőttként magát festővé képző magányos zseni, korának el nem ismert művésze 1907-ben festette meg Magányos cédrus című mesterművét, melyet Csontváry metaforikus önarcképeként is szoktak emlegetni. A színkompozíciójában is többrétegű harmóniákat érvényesítő, szimbolikájában pedig időtlen és univerzális jelentéseket megjelenítő festményt sokan elemezték az elmúlt évtizedekben.
Közel 110 évvel a kép elkészülése után egy magyar ékszermárka értelmezte újra a kompozíciót és teszi mindennapjaink díszítő elemévé.
A ZEMA porcelán- és ékszermárka ugyanis a ZEMA – Katalin & Szász és a ZEMA - Faragó kollekciók után harmadik, a magyar festőművészek alkotását porcelán ékszeren megjelenítő kollekciója témájául ezúttal Csontváry Kosztka Tivadar Magányos Cédrus című festményét választotta.
„Nem klasszikus festmény, nem klasszikus ékszerformákon.” - ahogy azt a ZEMA-nál megfogalmazták.
A nehezen bekategorizálható stílusú alkotást, mely egyszerre szimbolista, expresszionista és szürrealista, egy modern formán, arannyal és platinával keretezve, elegáns ékszerekben értelmezték újra.
A csodálatos színdinamikájú kép az örökkévalóságot ugyanúgy ábrázolja, mint a törékenységben is jelen lévő erőt és a szépséget, mely tulajdonságokat az alkalmazott művészeti formák révén a ZEMA medálokban, gyűrűben, fülbevalóban és karkötőben megjelenítve visz tovább és hozza elérhető közelségbe.
Csütörtök délután mutatták be az új kollekciót a ZEMA Bláthy Ottó utcai showroom-jában, ahol szép számban megjelentünk érdeklődők, vendégek, törzsvásárlók.
A ZEMA magyar ékszermárka 2009-ben debütált a nagyközönség előtt. A márkanév mozaik szó, mely a tulajdonosok gyermekeinek kezdőbetűjéből tevődik össze, mint Zsófia, Eszter, Máté, illetve az 'A' betű az alapító szülőkre utal, mint anya és apa.
Minden egyes ékszerük gondos kézi munkával és képzőművészek közreműködésével, finomporcelánból készül, százszázalékban magyar termék.
A ZEMA modellek mindig saját tervezésűek és 2014 őszétől már teljesen saját kivitelezésűek is, melyek a ZEMA porcelán manufaktúrában, Pálházán készülnek.
A márka számos kollekcióval büszkélkedhet: tradicionális, barokk, szecessziós, art deco és modern motívumok egyaránt megjelennek az ékszereiken, így nincs az a korosztály, stílus, aki ne találna az ízlésének megfelelő, finom ékszert a nagy választékból.
A márka az elmúlt évek alatt jelentős sikereket ért el nemzetközi kiállításokon, így Londonban, Párizsban, Moszkvában, Riyadh-ban, Bakuban és Las-Vegasban. Idén pedig nagy sikerrel mutatkozott be a Párizs Fashion Week programjában is.
2014 szeptemberében a ZEMA márka Magyar Nemzeti Érték címet kapott.
A márka mottója: „a művészet körülvesz.”
További képeink a nyílt napról: