Sarkadi Fanni, a márka tervezője már megint egy olyan eszmeiséget ragadott meg, melynek révén nem egyszerűen öltöztet, hanem életérzést közvetít, pozitív tartalmat generál és tanít.
Az Ooh my deer 2017-es tavaszi-nyári darabjait a Wabi-sabi szellemisége és esztétikája ihlette. A japánok szépségről alkotott szemléletének lényege az elfogadásban, a mulandóságban és a tökéletlenségben ragadható meg.
A valóság szépsége, a tökéletlen tökéletessége.
Ahogy életünket különböző események alakítják, úgy az általunk viselt ruhadarabok is részesei, egy-egy élménynek. Ezek a változások nemcsak bennünk játszódnak le, de a mi kalandjainkkal ezeknek a tárgyaknak is történetük lesz.
A kapszula kollekciót meghatározó ideológia, egyben a kollekció neve, Tökéletlen Szépség foszló anyagvégekben, rátétként jelenik meg a ruhákon.
Rámutatva az idő mulandóságára, arra a természetes folyamatra, ahogy mi magunk vagy tárgyaink, úgy ruhadarabjaink is velünk élnek, érnek. Egy-egy keletkező anyaghiba, vagy foszló vég, a velünk történt hétköznapi vagy éppen különleges és megismételhetetlen események lenyomatai.
Ahogy azt
Fanninál már megszokhattuk, több darab egészen különböző módokon variálható. Az így formálódó ruha minden testalkaton egészen más vonalakat mutatva emeli ki a viselő szépségét.
A múlt hét csütörtöki bemutató után kérdeztük a
tervezőt.
Milyen anyagokat használtál ebben az új kollekciódban?
Finom, lágy esésű, természetes és kevert szálas anyagokra esett a választásom, hogy a ruhadarabok érintése és viselése is könnyed élmény legyen.
Hogyan választod ki kollekcióid ihletőjét, mint volt például korábban a „Sonder”, most meg a Wabi-Sabi?
Olyan tervezőnek vallom magam, aki személyes élményeinek lenyomatát kommunikálja a kollekciói által. Már években mérhető, érzékelhető a vonzódásom a japán kultúrkör iránt, nem mélyedtem el benne komolyabban, de valahogy mindig általa kerülök ihletett állapotba. A Wabi-sabi ideológiáját, hosszú hetekig érlelgettem magamban - a szellemiséggel identikusan - időt hagyva egy-egy vázlat kiteljesedésére. Maximálisan azonosulni tudok a három, legközérthetőbben megfogalmazott tanításával: Nothing lasts. Nothing is finished. Nothing is perfect.
Előbb van az ihlető gondolatmenet, aztán keresel hozzá anyagokat, színeket? Vagy az anyagok is ihletnek?
Ez az első alkalom, hogy tudatosan a kollekció ideológiája mentén választottam anyagokat, és nem hagytam magam elcsábítani szép textúrák vagy minták által. Természetesen az anyagok is nagy szerepet játszanak egy téma látványos kifejtésében, így a Tökéletlen Szépség esetében a foszló anyagvégek, eldolgozások és rátétek az emblematikus elemek.
Márton Richard modellezte a ruhákat. Vele dolgoztál együtt korábban is. Mesélnél a találkozásotokról, a közös munkáról?
Róla mindig szívesen mesélek. Minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy ő a legtehetségesebb frissen végzett divat és textiltervező. Két éve találkoztunk amikor varroda váltáson mentem keresztül. Nagyon kedves barátnőm, az INQ concept CEO-ja, Marillai Évi kötött össze minket. Ami pedig azóta történt, az történelem. A munka nem is munka vele, hanem költői önkifejezés. Lehet mégis elfogult vagyok.
Kiknek ajánlod az Imperfect Beauty / Tőkéletlen Szépség kollekció darabjait?
Minden olyan identitásában biztos és bizonytalan, tökéletlenül tökéletes nőnek, aki elfogadja és megérti az idővel érő tudást és szépséget. Aki szereti a kényelmes, laza, mégis elegáns stílussal bíró ruhatárat és ennek megfelelően vágyva-vágyik egy vagy több Tökéletlen Szépséget a gardróbjába.
A Salon képeit a múlt csütörtöki bemutatón készítette: Ary László
További képek a kollekcióból:
Fotó: Hary Géza
Modell: Avantage Models Petra
Haj: Svégel Gergő
Make up artist: Kinga Felhalmi
Accessory for Omd - Imperfect Beauty: dorivisy
Fashion design & concept by: Fanni Sarkadi
És a bemutatóról: