Bezárás

Keresés

Bezárás

Marketingfogás és divatbotrány - Céline Dion és Lady Gaga Dior-ban az Olimpián

Vanyovszki Mária

Párizs kis hibákkal és nagy nevekkel eszméletlen show-val nyitotta meg az idei Olimpiát. Az egész francia fővárost bemutató, látványos program száz év után újra beírja magát nemcsak a sport, de a divat történelmébe is.  Az esemény marketing nyertese kétségtelenül az LVMH csoport. Nemcsak az Olimpia celeb előestjét szervezték meg, a sportesemény minden flancos eszközét is ők szállították.

Az előző cikkünkben bemutatott kiegészítők után egyértelmű volt, hogy a látvány performanszok öltöztetője sem lehet más.

És valóban: a luxus konszern első ékköve, a Dior készítette a szár fellépő Céline Dion és Lady Gaga öltözékét is.


Haute Couture a javából...


Céline Dion közel négy éves kihagyás után tért vissza a színpadra, nem is akárhogy. Egyből az Olimpia nyitóünnepségének záró performanszaként, az Eiffel torony magasából (125 méterről) énekelte el Edith Piaf Hymne à l'Amour című klasszikusát.

 
 

A kanadai énekesnő egy ritka betegség (angolul SPS, azaz Stiff-person Syndrome, tükörfordításban merevember-szindróma) miatt maradt eddig távol a színpadtól. Fellépését így a szokásosnál is jobban várták a rajongók milliói.

Az énekesnőt ráadásul nemcsak előadóművészként, de divatikonként is jegyzi a szakma. A betegségét megelőző években majdnem többet szerepelt a Vogue lapjain, mint a Kardashian család; nem mellesleg sokkal igényesebbb és emlékezetesebb fashion momentumokat alkotva a divattörténet-írók számára.

Szóval minden adott volt ahhoz, hogy hatalmas várakozás előzze meg, mit is fog a nagy napon viselni. És hát mi mást, mint egy hófehér - ahogy az a “nagy napokon” szokás - és egyébként Dior ruhát.

 
A couture öltözéket kifejezetten erre az alkalomra tervezte neki Maria Grazia Chiuri.
 
 
A ruhát a sztárra szabták. Aprólékos odafigyeléssel, több mint ezer órányi munkával készítették. 
 
 
A fehér selyem zsorzsett ruhát flitterekkel és több mint 500 méternyi rojtokkal tűzdelték, és több ezer ezüst gyönggyel díszítették, hogy aztán a reflektorfényben maga az énekesnő is úgy ragyogjon, mint a fények városa.
 
 


Céline Diont a zongoránál Scott Price zeneszerző és karmester kísérte, aki egy fekete szmokingot viselt, ami szintén Dior, Kim Jones-tól.

 


Lady Gaga nyitó fellépésére szintén egy egyedi Dior öltözék készült.


A Szajna közepére szervezett lépcső performansz a francia revük és kabarék világát idézte. Az Ile Saint Louis csúcsára koreografált előadásra a francia táncos, énekesnő és színésznő, Zizi Jeanmaire Mon Truc en Plumes című dalát választották. A kultikus francia sláger 1961-ből Roland Petit szerzeménye. A francia koreográfus számára annak idején Christian Dior rendszeresen tervezett balettruhákat, ezt a kapcsolatot hivatott megidézni a tollas öltözék.

 

A történet érdekessége azonban, hogy Anthony Vaccarello, a Saint Laurent kreatív igazgatója is hozzátette a maga kommentjét.

“Such a shame… there is no dignity anymore”


A fenti szöveggel és egy 1963-omból származó, Zizi Jeanmaire számára készített öltözéktervvel hívta fel a közösségi média figyelmét arra, hogy Zizi Yves Saint Laurent múzsája volt. Az ikonikus tollas öltözékeket is ő tervezte a művésznő számára, amit most a Dior formált újra. 

(A divattörténeti fordulatokhoz tartozik, hogy Yves Saint Laurent 1960-ig a Dior háznak dolgozott, és az elválásuk nem volt békés. A kilencvenes évek luxusmárka szerzési időszaka is terheli a két ház kapcsolatát. Míg a Diort az LVMH vette meg, az Yves Saint Laurent házat "az ellenfél", a François Pinault tulajdonolta Kering, aminek az akkor még élő alapító sem örült.)
 


És ezzel meg is van az év divatbotránya!! 

Így legalább az "Annal Wintour" elírásról is terelődik picit a figyelem. A francia tévé ugyanis előző este a fancy LVMH elő partról készült közvetítésében elírta az amerikai Vogue főszerkesztő, Anna Wintour nevét.


Visszatérve Lady Gagára, a Maria Grazia Chiuri által tervezett megjelenés egy fekete szatén melltartóból, a Cadolle ház által készített alsóból, valamint egy kivágott kabátból és egy fekete, ill rózsaszínű, terjedelmes tollas szoknyából állt.

 
A ház által kiadott információk szerint a tollakat a madarak természetes vedlése során gyűjtötték.
 
 

Az öltözéket fekete operakesztyű és Stephen Jones tollas fejdísze egészítette ki.

Az amerikai sztár fellépésének részeként a jelmez egyes elemeit levette, hogy a végső, lecsupaszított megjelenése, a tollas, melltartós ruhadarab “cul de Paris” Párizs éjszakai életének metaforája is legyen.

 

A művészt kísérő táncosok öltözékét szintén a Dior szállította. Ihlető az 1954-es Sabrina című filmben szereplő Audrey Hepburn szett, amihez a híres Lido de Paris kabarészínház által készített pomponokkal játszottak.

 


 

Aya Nakamura francia lemezlovas és Axelle Saint-Cirel operaénekesnő öltözékeit szintén a francia divatház nyújtotta.

Az LVMH csoport biztosra ment, hogy a francia couture ház pont annyira erős téma legyen az Olimpián, mint egy fashion weeken vagy filmfesztiválon.

______

Képek

Atelier: Sophie Carre és Pierre Mouto
Show: Eurosport élő közvetítéséből

 




Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek