Bezárás

Keresés

Bezárás

„Mert a férfiak is szoktak, sőt szeretnek öltözködni!” - Mod'Art diploma 2. rész

Vanyovszki Mária

A Mod'Art sorozatot folytatva ezúttal külön blokkot szánok a két férfi kollekciónak.

Nemcsak azért, mert a szakmai és a piaci kihívások miatt még mindig nehezebb ebben a szegmensben alkotni, hanem azért is, mert ennek következményeképp a hazai ruházati kínálat igen mostohán bánik a férfiakkal. Így hangsúlyozottan, rájuk fókuszálva szeretném megmutatni, hogy a jövő egyre több alternatívával kecsegtet.

A férfiak öltöztetése egy olyan, még mindig kiaknázatlan piac itthon, amit kellő mennyiségű és minőségű, megfelelő termékkel és változatos designnal, valamint egy jó összefogással, kommunikációval és marketinggel véleményem szerint forradalmasítani tudunk. Az asalon.hu ennek is egy fóruma, amit a jövőben még jobban fogunk erősíteni. (Részletek hamarosan!)

A Mod'Art hallgatói közül idén ketten készültek férfi kollekcióval:

Hubert Bianka TOURDUMONDE néven az idei őszi-téli szezonra pozicionálta öltözéksorát.
A kollekciót az utazás inspirálta; olyan sportosan elegáns férfiaknak szól, akik keresik a kalandot és az új kihívásokat. Nem elégednek meg a szálloda vagy az apartman kényelmével, hanem vadregényesebb élményekre vágynak.
 
 
A luxus minőségű textilek között meghatározóak a saját mintával nyomott anyagok, az applikálások és az átlátszó PVC. Egy-két ruhadarabot egymástól eltérő anyagokkal társított a tervező, mint pl. a gyapjút PVC-vel, a farmert susogós anyaggal.
 
 
Az egyedi tervezésű textileken az utazás szimbólumaként a térkép jelenik meg a leggyakrabban.
 
 
A kollekcióban a földszínek uralkodnak.
 
 
A ruhadarabok alapvetően kényelmesek, formailag nem túl bonyolultak, praktikusak, átalakíthatóak és jól kombinálhatóak egymással.

Takács Zita Middle of Nothing kollekcióját a jövő évi, tavaszi-nyári szezonra szánta. Olyan, szabad lelkű, szabad akaratú, egyedi látásmódú karaktereket kíván az öltözéksorral megszólítani, akik számára fontos a függetlenség, a költői, művészi individualitás megélése.
 
 
A hangsúly a személyes téren és érzéseken fekszik. Ezért a brand elsősorban olyan férfi karakterek (művészek: zenészek, írók, színészek, képzőművészek) öltözködési stílusából és habitusából merít, akiknek életfelfogása, életigenlése inspiráló és meghatározó.
 
 
A kollekció globális inspirációja a végtelen, távoli vadnyugat, a kanyonvidékek, a sivatagi övezetek kietlen, gyönyörű látképe, a nyers puszta erők munkálása; Utah, Colorado, Arizona.
 

Figyelemfelhívás a természet magas fokú tiszteletére és védelmére; az ott élt/élő őslakos törzsek, indiánok kézműves értékeinek és gondolkodásmódjának beemelése a kollekcióba.
Egyfajta idősíkot követve, a történelem során az őslakosok kultúráját felváltó munkás, amerikai telepesek, farmerok öltözetéből is inspirálódott. 
 
 
Cél a hagyományőrzés, az értékállóság. Minél természetesebb textilek használata, környezettudatosság, újrahasznosítás. A régi és a modern közti harmónia megteremtése egy-egy önkifejező művészi ruhadarab segítségével.
____

Mindkét tervező biztosra ment; a fashionösebb, artisztikus irány túltolása helyett piacképes, jól kombinálható, hordható darabokat terveztek.

Érdekes, hogy a két kollekció közül én pont fordítva, a másodikat látom inkább őszi-télinek, az elsőt pedig tavaszi-nyárinak, de valahol ez éppen arra a világpolgár jellegre utal, ami a mai ember, a mai férfi életvitelét is jellemzi. Nincsenek földrajzi határok és éghajlati korlátok. A szabadság nemcsak az állandó mozgásban érvényesül, hanem az ennek megfelelően, szabályok nélkül variálható, stílusos és praktikus öltözködésben is.
_____________
Képek:  Mod'Art
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek