Legtöbbször nem is vagyunk tisztában azzal, hogy az élet néha lényegtelennek tűnő pillanatai milyen mélyen hatnak személyiségünkre, majd bukkannak fel és segítenek a legváratlanabb pillanatokban. Lehet az egy őszi délutánban megcsodált nyüzsgő hangyaboly; az ablakpárkányon hajnalban kopogó eső; egy négygyerekes családanya, aki igényes táska után kutat az interneten; vagy egy kedves emlék egy nagypapáról, aki ebéd után kicsit megpihenve kiült a szőlőlugasba, hallgatta a madarak csicsergését, és közben nagyon lassan malmozott a kezével.
Ez utóbbi, meghitt képet Kovács Ágnes, az
AGNESKOVACS tervezője osztotta meg velünk a tegnap reggel tartott sajtótájékoztatón, melynek során a délelőtti, szűrt napfényben rendkívül kellemes hangulatú
Mazel Tov-ban, egy reggelivel egybekötött bemutatón csodálhattuk meg a tervező új kollekcióját.
A
LIÉ fantázianév alatt Koppenhágában már sikeresen debütált kollekció multikulturalitást hordozó táskáin egyszerre jelennek meg a japán precizitás, az olasz bőr, a skandináv minimalizmus és az időtlen francia elegancia, harmonikus egységet alkotva.
A LIÉ francia eredetű szó, összefonódásra, összefüggésre utal. A névválasztás egyszerre jeleníti meg a táskák francia sikkjét és fedi fel az egyik inspirációs forrást, az ősi, japán facsapolás technikáját.
A táskák nagy precizitással, kézi munkával készülnek, egy-egy bőrlapból összefűzve. A finom hajtások és élvágások olyan formai tökéletességgel hajolnak egybe, ahogyan két kéz egymásba simul; ahogyan a japán ácsmesterek lenyűgöző alkotásaiban századmilliméter pontossággal illeszkednek össze az egymást megtartó, nagyon stabil, negatív és pozitív farészek; ahogyan különböző képességű és tapasztalatú emberek találkoznak, majd segítik egymást a kiteljesedés útján.
Ágnes új kollekciója felismerhetően magán hordozza a megelőző kollekciók által kijelölt irányt, de ezzel együtt pontosan látható az azokhoz képest tett nagy fejlődés. Természetes, hogy minden tervező folyamatosan tökéletesíti saját formai és lelki világát, és alkotásaiba beépíti mindazt a tudást, tapasztalatot és inspirációt, amik életútját végigkísérik. A
LIÉ kollekció táskáinak egymásba fonódó formavilága mögött ugyanakkor még több van; egy olyan egymást támogató és inspiráló emberi találkozás, amelyben két egyéniség munkája úgy kapcsolódik egybe, ahogyan a nagypapa összekulcsolt kezei, ahogyan a japán facsapolásban összeillesztett farészek, ahogyan a
LIÉ kollekcióban megformált magas minőségű olasz marhabőr...
Nemcsak az
AGNESKOVACS márka nagyot nőtt népszerűségén és ezzel együtt elért hatalmas pénzügyi sikerein látható ez az együttműködés, hanem a tökélesség igényével megalkotott kollekció darabjain is.
Mert Ágnes végre arra koncentrálhat, ami az ő feladata: a tervezésre, az alkotásra; az inspirációk megelevenítésére a munka folyamatában; önmaga egyre magasabb szintű felfedezésére és kiteljesítésére.
Nagyjából egy évvel ezelőtt ugyanis Dr. Dura Mónika (aki egyébként a bevezetőben említett négygyerekes családanya is), egy táskát szeretett volna vásárolni, és fontos volt számára, hogy az egy magyar tervezői táska legyen. Nem ismerte ezt a világot egyáltalán, az interneten kezdett el kutakodni. Nagyon sok tervező munkáit megnézte, szépnek, különlegesnek találta őket, de mindig volt valami hiányérzete, mígnem másfél hét keresés után rátalált az Ági munkáira, és azonnal beleszeretett. Amikor az ember pontosan tudja, érzi, hogy megtalálta, amit keresett... Ezzel a momentummal kezdődött el a sikeres együttműködés.
A jogász végzettségű tapasztalt szakember férjével nemcsak befektetőként van jelen a tavaly májusban létrehozott
AGNESKOVACS brand-ben, hanem úgy fogja át a márka teljes jogi, pénzügyi és marketing hátterét, olyan támogatást nyújt Ágnes tervezői munkájához, ahogyan két kéz összefonódik; ahogyan a facsapolásban egymásba simulnak a negatív és pozitív farészek; ahogyan a kettejük találkozásának is köszönhetően tökéletesedő táskakészítési technika és formavilágban a
LIÉ kollekció finoman megmunkált darabjai egymásba illeszkednek.