A high-fashion és a sportmárkák együttműködése nem új keletű, ahogy a francia divatvilág ifjú titánja, Jacquemus sem először dolgozott a Nike számára. A korábbi kollaborációk sikerén felbuzdulva idén újabb közös darabokkal rukkoltak elő, amik a sportvilág praktikumát ötvözik az önkifejezést támogató, divatos formákkal.
A kampány ikonja a 2024-es olimpiai reménység Sha'Carri Richardson.
Az együttműködés eredménye uniszex és női ruhadarabokból, egy új J Force 1-ből és a Le Swoosh táskából áll.
Hívószó nem a teljesítmény, hanem a stílus és az én kibontakozásának lehetőségei.
A táskáról így vallott Simon Porte Jacquemus:
„Számomra a Swoosh az ultimátum Nike logó, amely átível minden generáción és minden kollekción az évek és évtizedek során. Minimalizmusa és egyedi formája lehetőséget teremt a kreatívoknak végtelen tervezésekre és értelmezésekre.”
A kampány múzsája, Sha'Carri Richardson így mesélt az élményről:
„A divat nagyon személyes, és én határozottan arra használom, hogy kifejezzem magam. Megmutathatja, hogyan érzed magad, a hangulatodat, a kreativitásodat. A viselt színektől a vállalt kockázatokig a divat lehetőséget teremthet a világnak arra, hogy egy kis részletét megmutasd annak, aki vagy. És ehhez inspirálódom Simon kollekciójából; a darabok merészek és elegánsak egyszerre, és arra inspirálnak, hogy úgy jelenjek meg, ahogy vagyok, miközben remélhetőleg másokat is arra ösztönöz, hogy ugyanezt tegyék.”
A tervezőt az atléta budapesti szereplése bűvölte el annyira, hogy a kollekció múzsájának akarta:
„Elbűvölt Sha'Carri teljesítménye 2023-ban Budapesten, amikor a nők 100 méteres világbajnoka lett. Szerettem azt is, ahogyan megtartotta saját stílusát, és amennyire elszánt és egyedi volt, amikor versenyzett, függetlenül a ruházat és az egyenruha szabályaitól. Nagyon erős dolog saját magadnak lenni az atlétikai világban! Akkor döntöttem el, hogy szeretnék együttműködni vele.”
______
Készült a Nike sajtóközleménye felhasználásával.