A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) augusztus 26. és szeptember 1. között 14. alkalommal rendezi meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Az SS25-ös szezon középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A rendezvény kiemelt célja hidat képezni a régiós országok között, valamint új utakat nyitni a nemzetközi színtér felé, a tervezők számára.
A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hub-nak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.
Eddig soha nem látott számban, közel 100 tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat. Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét. A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség.
Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fonja szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szervező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében.
A BCEFW programjában nagy hangsúlyt kapnak a hazai és regionális divatszcéna legújabb szereplői, ugyanis a young talents kategóriára minden korábbi évet meghaladó mennyiségű jelentkezés érkezett. Idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.
Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be. A Conscious by BCEFW azokat a márkákat fogja össze, amelyek a leginkább tudatosak a fenntarthatóbb törekvésekben és megfeleltek a szakmai kritériumrendszernek. Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
A korábbi években népszerűvé vált Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén. A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára.
Az inspiráló, élményalapú programsorozatban bepillantást nyerhetnek a divatszcéna és kreatívipar kulisszái mögé, újdonságként szépségiparról, fotós és filmes karrierutakról, valamint nemzetközi sikereket elért szakemberekről tudhatnak meg többet a résztvevők.
Rekordszámú partner jelentkezett, hogy eseményével csatlakozzon a BCEFW programjához. A Budapest különböző pontjain, és egyes megyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.