2025. április 14.
Szabó Marianna
Az est háziasszonya, Köllő Babett egy fehér Pakamé nadrágkosztümben nyitotta meg a 10 éves jubileummal büszkélkedő brand új kollekciójának bemutatóját.
Kisvártatva megjelent az első nagy volumenű, szintén fehér ruha. Az alapvetően fekete-fehér kollekcióban a klasszikus vonalairól ismert márka újdonságai mellett helyet kapott egy-két korábbi, többek között egy 10 éves szett is. Ennek sikerült úgy a 2025-ös öltözetek sorába olvadni, hogy kora különösebben feltűnt volna. Ennél jobb bizonyítéka nem is lehetne az időtálló stílusnak.
Bár a világraszóló karriert futó oversized ma már kisebb méretben jelenik meg a világ nagy kifutóin, ebben a fomájában is nagyon szeretjük! A Pakamé lágy esésű anyagokból készült nadrágkosztümjei kiváló alternatívát kínálnak azoknak, akik ennek az irányzatnak szeretnének hódolni.
Az elegáns fehér szériát egy-egy műselyem fekete, illetve rózsaszín hatású, pasztell virágos ruha törte meg.
Nem volt egyszerű dolgom „mikrofonvégre” kapni a tervezőt, Páncsity Katát, hiszen olyan sok illusztris vendég és néző szeretett volna gratulálni neki, hogy többször csúsztatnunk kellett a riportot. Azonban a show végén sikerült megkérnem őt, adjon egy rövid betekintést pályája ívébe.
10 év áll mögötted a Pakamé elindulása óta. Mi változott és mi maradt az induló brandhez képest?
Igazából semmi. Alapvetően az, hogy eleinte nem volt tudatos, hogy kinek szánom a Pakamét, hanem a ruhák választották ki a közönségüket. Ilyen szempontból nem változott a munkám. Szenvedéllyel dolgozom, ami szintén nem változott az idők során.
Kikből áll a közönséged?
A tudatos, magukra igényes nők alkotják, akik előszeretettel öltözködnek.
Hogy jellemeznéd a 10 évvel ezelőtti önmagad? Hol tartasz most a személyes utadon? Hova jutottál te magad a dekád alatt?
Mivel 10 évvel idősebb lettem, egy személyiségfejlődésen mentem keresztül, azt gondolom, hogy pozitív irányba. Érezhető kölcsönhatás köztem és a márkám között: ahogy a brand fejlődött, én is fejlődtem, illetve fordítva is igaz: ahogy én fejlődtem, a márka is fejlődött. Más ember nem lettem, de sokat finomodott a jellemem.
Ha a mai tapasztalataiddal rendelkeztél volna 10 évvel ezelőtt, milyen tanácsot adtál volna az akkori önmagadnak?
Legyen magabiztosabb és bátor!
Nem mindig!
Hány év után érezted a magabiztosságot?
Ez hullámokban tör rám a mai napig, amit talán nem is magabiztosságnak hívnék, hanem büszkeségnek.
Én csak szeretettel, szenvedéllyel végzem a munkámat nap mint nap, és nyilván nem ájulok el magamtól naponta. Nem mindig vagyok tudatában annak, hogy mit hoztam létre.
Egy ilyen szembesülés volt az is, amikor a divatbemutató végén kijöttem a modellek után a közönség előtt meghajolni és láttam, hogy mennyire sokan jöttek el miattam, a márkám miatt.
Mik voltak a mérföldkövek?
Az első, amikor 10 évvel ezelőtt 40 ezer forintért vettek meg egy ruhát; nem akartam elhinni, még el is sírtam magam. A másik nagy állomás egy római divatbemutató, amelyet a Magyar Nagykövetségen szerveztek. Két évre rá egyedüli magyarként és külföldiként ki is kerültem egy olasz designer store-ba.
Mi volt a legmeglepőbb tapasztalat a 10 év alatt?
Az előbb említett Alta Roma szereplés mindenképp. A másik pedig, hogy kevesen tudják, de formaruhákat is tervezek, és megnyertem egy neves szervezet pályázati kiírását. Erről titoktartás miatt többet nem mondhatok.
Az olvasható a honlapod bemutatkozó oldalán, hogy a klasszikus és az extravagáns stílust szereted ötvözni. Ezek milyen arányban képviseltetik magukat a kollekcióidban? Van-e időnként elmozdulás az egyik, vagy esetleg egy harmadik irányba?
Általában egyensúlyban van a kettő, amit a rajtam látható ruha is jól példáz: felül zárt és nyakkendővel díszített, de derékban ki van vágva, és a lábnál felsliccelve.
Vannak kollaborációid, hiszen a DR HAZI-márkával egymásra találtatok. Mi volt a közös pont az együttműködésben?
Most indulunk el a kollaborációval, és a bemutató kapcsán ismerkedtünk meg. A DR HAZI termékek a Virtu étteremben már megtalálhatóak voltak, így akadtunk egymásra.
Milyen távlatokban gondolkozol? Mennyire tervezel előre? Változó világunkban egyáltalán mennyire érdemes a divatiparban előre tervezni?
Nem szeretnék túl nagyra nőni, inkább szeretném azt a vonalat megőrizni, hogy a vásárlóimmal személyesen foglalkozom. Ezen felül tervezem hosszú távon, hogy két külföldi nagyvárosban meg lehessen vásárolni a ruháimat, illetve hogy disztribútorom legyen külhonban.
Korunk nagy technológiai fejlesztései hatására vannak a divatban is megjelenő újítások. Feltételezem, ezek egyre erősödnek a közeljövőben. Te hogy kívánod update-elni a Pakamét? Látsz-e potenciális kihívásokat a jövőre való tekintettel?
Ha külföldön járok, mindig megnézem, a magas minőségű ruházati termékek belül hogy vannak eldolgozva, milyen technológiákat használnak. Én is próbálok új módszereket elsajátítani ebben. Az olyan hullámokra, mint az újrahasznosítás, azonban nem tudok felülni, hiszen lassan megfoghatatlan, mit is nevezünk annak. A magam részéről azt tudom biztosítani, hogy nagy viszkóz tartalmú, természetes szálakból készült minőségi anyagokat használok.
Szokásomhoz híven szeretnék egy meglepetés kérdést feltenni: zenében minek felel meg számodra a Pakamé?
Bármilyen stílus lehetne, a lényeg, hogy új érzéseket keltsen a hallgatóban.