Szerda délelőtt mutatkozott be a sajtó előtt az
AGNESKOVACS márka új vonalának, az
AGATE-nak az első kollekciója.
Az
AGATE elnevezés egyszerre utal magára a
tervezőre és idézi fel az achát minden konnotációját, a különböző kvarcok rétegelt összetételéből álló féldrágakövet, annak változatos megjelenési formáit és a neki tulajdonított egyensúlyt teremtő erőt. Így amíg az
ÁGNESKOVACS piaci pozicionálásban is marad a „drágakő”, az AGATE révén, „féldrágakő” formájában egy újabb vásárói réteghez tud eljutni a tervező,
Ági alkotói munkája és az ehhez társuló életérzés.
A magas minőségből továbbra sem engedve hozzák a finom eleganciát, társítva mellé egy olyan sportos lezserséget, mely nemcsak az anyaghasználatban, de a formai változatokban is megjelenik. A szerdán bemutatkozott első,
Quadra néven megjelenő mini kollekcióba így került be uniszex hátitáska, női válltáska, shopper táska és MacBook tok.
Az
AGATE táskák kedvező árazását a bőrt váltó minőségi, alternatív anyagmegoldások teszik lehetővé. A most bemutatott kollekcióhoz például egy különleges geometriai mintázatú, ún. thermo anyagot választott a
tervező, mely kevés marhabőrrel kombinálva kiemelten nagy felületen tud érvényesülni. A különleges, hővel formázott anyag jellegzetes négyzetmintája és fémes színei a 60-as évek „Space Age”-ének esztétikáját idézi fel, retro-futurisztikus hangulatot kölcsönözve a táskáknak. A hangsúlyos anyaghasználatot az alapformák visszafogottsága egyensúlyozza ki.
Ági továbbra is tartotta magát kedvenc formázási technikájához, így ezúttal is egy egybefüggő lap hajlításával és formázásával jönnek létre a kollekció darabjai, a varrás észrevétlen jelenlétével.
A darabok letisztultsága érvényesül a színek használatában is: monokróm feketében és ezüst-fehér kombinációban érhetőek el, kezdetben kizárólag Magyarországon.
A dupla béléses, nagy terű, belső, funkcionális zsebekkel kiegészített táskák rendkívül praktikus elemei lehetnek a mindennapoknak, legalább olyan egyensúlyba hozva viselőjét, mint egy achát féldrágakő.
A márka mögött álló csapat munkáján ezúttal is érezhető, hogy nagyon jól érzik a táska választás pszichológiáját, azaz amilyen fontos a minőség, a különleges forma, az anyaghasználat és a textúra, szinte olyan fontos az életérzés, amit közvetít.
További képeink az eseményről: