Daalarna: a név, mely mára Magyarországon egyet jelent az esküvői öltözékkel. Tízből kilenc fiatal ugyanis általában ezt az egy márkát tudja megnevezni, ha menyasszonyi ruháról van szó.
Tizenöt évvel ezelőtt, a márka alapításakor talán a tervező, Benes Anita sem gondolta, hogy évente megrendezésre kerülő bemutatóira – a jegyárak ellenére - tömegek fognak sorban állni.
Mi lehet a siker titka?
Már a kezdetektől egy olyan magas igényű, a nemzetközi trendeket követő, mégis egyedi tervezői látásmód érvényesült a darabjaiban, mellyel egy óriási űrt töltött be az itthon akkoriban fellelhető menyasszonyi ruhák piacán. Én 2003-ban költöztem Magyarországra, így
az esküvőm nem itt volt, de az élmény még éppen elég friss volt ahhoz, hogy
Anita márkáját azonnal felfedezzem. Egyedül az ő kínálatában lehetett ugyanis olyan darabokat találni, melyek neves külföldi márkák új irányait idézték. A budapesti ruhakölcsönzőknél akkoriban szinte ugyanazt a standard, romantikus stílust lehetett fellelni, nyoma sem volt az extravagáns, vagy éppen nagyon finom, minimál vonalvezetésű ruháknak.
Anita azóta is úgy ötvözi az esküvőhöz társuló romantikus elvárást a világtrendeknek megfelelő stílusokkal, formákkal, színekkel, hogy közben az egyediség, a magas minőség, a letisztult, kifinomult vonalak, a részletgazdag kidolgozás, a kényelem és a harmónia megteremtése a legfontosabb.
Sőt! Nem egyszerűen ruhákat kapunk tőle, hanem életérzést.
Álmot ad minden egyes képpel. A nagy nap egyszeri, megismételhetetlen élményét és az egy életen át tartó boldogság ígéretét hordozza minden egyes tűzés, öltés, csipke rátét, majd aztán a kollekciókról elkészülő csodálatos képanyag is, már a kezdetektől olyan modellekkel, mint Tombor Nelli, vagy éppen a tervező lánya, Sára.
A bemutatón először az alkalmi, színes darabok vonultak végig, ezt követték a kifejezetten esküvőre szánt modellek.
A kollekció megalkotásánál ezúttal a hétköznapokból, a kozmopolita, városi életformából való elvágyódás volt a fő ihlető motívum.
Ennek megfelelően tervezték meg a bemutató hangi és képi világát is. A kifutó díszlete egyszerre idézte meg az édenkert mesés gondtalanságát és szépségét, valamint a fülledt, trópusi nyaralások békéjét és zsibongását.
A kollekció darabjainál ezúttal is fontos szempont volt a kényelem és a természetesség: a könnyed selymek, a libbenő tüllök, mint a lágy, tengerparti szellő ölelik körbe viselőjüket.
A csipkék mintázata a dzsungel virágait és indáit idézik.
A karamell árnyalatú ruháknál alkalmazott organza fényes, irizáló felületével a párás, vízpermettől fénylő levelekre utal, ahogy azt a tervező maga nyilatkozta, (
interjú a Secret Stories oldalán).
A kollekció meghatározó színei a felhőfehér, a vízkék és a tenger homokja. A kiegészítő árnyalatokban a trópusi levelek méregzöldje és az egzotikus virágok vibráló élénksége elevenedik meg.
Anita mindig is bátran használta a színeket, mely a kiegészítők választásánál is érvényesül. A fejdíszek Nagy Adrien, a
Rienne Creations munkái, a cipők
Réka Vágó érdeme.
A kollekció által teremtett látványvilághoz Hajas László jó érzékkel alkotta meg a természetes, szélfútta hatású frizurákat, melyet Sipos Zita csapata egy hasonlóan finom, a természetes szépséget kiemelő sminkkel tett teljessé.
További képeink a bemutatóról: