Bezárás

Keresés

Bezárás

Seo alapok vállalkozóknak – 4 tipp az ideális weboldalhoz

Szalay Ágnes

Ha vállalkozásod van, valószínűleg már tudod mennyire fontos a saját weboldal, hiszen ez az a felület, ami teljesen a tiéd. A közösségi média csatornáiddal ellentétben az oldallátogatók a te bázisod. Míg egy Facebook vagy Instagram profillal bármi történhet, addig a weboldaladért kizárólag te felelsz.

Ha olyan helyzetbe kerültél, hogy egyedül fogtál bele akár az egész weboldal szövegezésébe, akár a weboldal elkészítésébe, akkor sem kell kétségbe esned. Segítek olyan szövegeket alkotni a weboldaladra, hogy a Google számára se legyél láthatatlan! Vágjunk is bele!


SEO alapok – Na de mi is az a SEO?


A SEO, azaz Search Engine Optimalization, vagy magyarul keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy pár kulcsszó helyes használatával segítesz a keresőmotorodnak (leggyakrabban a Googlenek) megtalálni a weboldaladat.

 

Minél ügyesebben SEO-zol annál előrébb kerül a cikked az organikus találati listában, és annál többen fogják elolvasni és rákattintani, ezzel még előrébb kerülsz majd, és így tovább.

 
Ezért fontos a SEO minden esetben, ha weboldallal is rendelkezel: egy ördögi kör, ami több organikus látogatót és nagyobb olvasótábort hoz majd neked hosszú távon.

Nagyon fontos megjegyezni, hogy a hosszú táv itt nem pár napot vagy pár hetet jelent. Hosszú hónapokat vagy éveket kell várnod, hogy a jó SEO valóban meghozza a gyümölcsét, de ha feszülten figyeled az oldalad analitikáját, akkor már pár nap után is felbukkanhatnak az első organikusan keresőből érkező látogatóid.


SEO alapok No.1: Az első a jó kulcsszó

Ha vállalkozó vagy és a saját vállalkozásod weboldalán kell dolgoznod, akkor egy nagyon jó hírem van számodra: az első és legfontosabb kulcsszavad a márkaneved lesz. Ezzel valószínűleg nem állítalak majd hatalmas kihívás elé, hiszen benne lesz a weboldalad url címében, az oldal metaadataiban és bőven lesz a weboldalon lévő szövegekben is, akár csak általános márkaoldal készítesz, akár webshopról van szó.
 

Itt az egyetlen hiba, amit elkövethetsz az, ha maga a márkaneved nem jelenik meg szövegesen, vagy a képek elnevezéseként a weboldalon.


Ha ennél egy lépéssel tovább szeretnél menni, és egyéb kulcsszavakra is megjelennél, írhatsz kifejezetten az adott kulcsszóra optimalizált aloldalakat vagy blogbejegyzéseket. Ha megvan a témád, amire előbb szeretnél kerülni a Google keresőjében, csak találnod kell egy egyszerűbb szókapcsolatot, ami tökéletesen leírja azt. Ehhez használhatod a Google kulcsszótervezőt, vagy akár a sima Google keresőt is. Én szívesebben használom konkrétan a Google keresőjét, de ha előszeretettel nyúlkálsz a Google Ads-ben, akkor valószínűleg a kulcsszótervező lesz számodra a megfelelő választás.
Mindenképp olyan szókapcsolatot válassz, amire valóban keresnek is az emberek a Google-ben, különben csak felesleges munkát adsz magadnak látható eredmények nélkül.


SEO alapok No.2: A képek metaadatai

Ha a márkád vagy terméked kerül előtérbe a weboldalon, nem kérdés, hogy telis-tele kell tenni azt jó minőségű, ámde nem túl nagy méretű képekkel. Nyugodtan lehetnek a fotók egy-két ezer pixel szélesek, de ennél semmiképpen se legyen több a fotók felbontása, hiszen nem szeretnéd, ha jelentősen lassítanának a weboldaladon (hiszen a Google algoritmusa sajnos ezt sem szereti).


A lényeg azonban: senki sem fogja (a Google sem) megtalálni a márkádhoz kapcsolódó képeket, ha azok ruhácska.jpg néven szerepelnek az oldalon.

 
Nevezz el mindent értelemszerűen, legalább a márkaneved, ha releváns akkor a kollekció és a darab rendeltetése is legyen benne a fájlnévben, illetve a kép meta leírásában is.


SEO alapok No.3: Belső linkek

Minden aloldaladba illessz be linkeket, amik az weboldaladon belül máshová kalauzolják el az olvasód. A belső linkek egyébként is hasznosak a keresőoptimalizálás szempontjából, de számodra most az lesz a fontos, hogy a már az oldaladon lévő látogatók minél tovább maradjanak nálad. Ne legyenek olyan oldalaid, ahonnan nincs tovább, ahol a látogató úgy érzi már elégedett, minden információt megkapott és végzett az oldalon. Mindig irányítsd tovább, mutass neki valami mást, újat és izgalmasat.


SEO alapok No.4: Címsorok és kulcsszósűrűség

Minden szerkesztőfelületen találsz majd előre beállított címsorokat, akik a H1 és H2 névre hallgatnak. Minden szövegben egyetlen H1 legyen, ő pedig maga a címed. A többi alcímed, bekezdés címed mind-mind H2 legyen. Minél több alcímben található meg a kulcsszavad annál jobb, de a címben, vagyis az egyetlen H1-ben mindenképpen legyen benne, ezt a lépést soha se hagyd ki.
 

Ez természetesen azt is jelenti, hogy tagold a szöveged! Legyen átlátható, szellős, ne vesszen el a szem a hosszú, egybefolyó szövegek tengerében.


Ha a címsorokban már benne van a kulcsszó, akkor természetesen a szövegből se felejtsd ki. Mindenképp benne kell lennie az oldal URL címében, a meta leírásban és az aloldalad rövid leírásában is. Ez jelenik meg a pici előnézetben a Google keresőjében és például Facebookon behúzott linkben is.
 

Igyekezz a legtöbb bekezdésedbe beilleszteni a kulcsszavadat, de nem szükséges erőltetni, ha úgy érzed túl sok, akkor inkább hagyd ki egy-két helyen. Szerencsére a Google algoritmusa már elég intelligens ahhoz, hogy megtalálja a kulcsszavakat a szövegben anélkül, hogy különösebb erőfeszítéseket kéne tennünk. De azért biztos, ami biztos alapon nem árt, ha megfelelő mennyiségben szerepel a kulcsszavad a bejegyzésedben.


+ 1 tipp: Olvashatóság

Ugyan nem teljesen SEO szempont, de az olvashatóság is hihetetlenül fontos kérdés, ha nagyobb mennyiségű szövegről van szó. Sokszor akad meg a szemem, ha valaki írott, különlegesebb betűtípust használ kenyérszövegként, vagyis ebből áll az oldal teljes egésze. Az írott, dekoratív, különlegesebb betűtípusok gyönyörűen mutatnak, ha egy-két szót írunk le velük. Hosszú szövegként egyszerűen az agyunk nem tudja könnyedén elolvasni és befogadni őket. A különlegesebb betűtípusok megterhelik az agyat, így egyszerűen a hétköznapi felhasználó legrosszabb esetben tudat alatt nem veszi a fáradtságot, hogy végig olvassa a teljes szöveget.
 
Ha bármi kérdésed van, illetve szeretnél velünk dolgozni az oldalad SEO-ján, írj az info@asalon.hu címre.
_______
A szerző, Szalay Ágnes online marketing specialista. 
 
 
Saját felületei:
http://www.talksinthecorner.hu/
https://www.instagram.com/szalay.agi/
_______
A fotóillusztrációkat készítette: Kondoros Éva Katalin
 
 



Hasonló hírek