A mozgalom 2013-as indulása óta már 80 országban van jelen, idén márciusban pedig megalakult a magyarországi képviselete is.
A kezdeményezés célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a divatipar problémáira, és arra buzdítsa őket, hogy a meggondolatlan vásárlás helyett fordítsanak nagyobb figyelmet azoknak a ruháknak a kiválasztására, amelyeket valóban sokáig hordani fognak. Hiszen az olcsó, „eldobható divat” nemcsak a megváltozott fogyasztói szokások kiváltója, hanem a környezetszennyezésért, és sokszor a ruhaipari dolgozók kizsákmányolásáért is felelős.
A
Fashion Revolution törekvése nem az említett márkaóriások bojkottjára irányul, hanem a divattermék vásárlók, valamint a gyártók, márkák figyelmét igyekszik felkelteni. Éppen ezért a szervezet arra kéri a csatlakozókat, hogy tegyék fel a kérdést szeretett márkáiknak: ki készíti a ruháikat (#whomademyclothes).
A 2016-os Fashion Revolution Week keretén belül 70.000 közösségi média felhasználó kérdezte meg: #whomademyclothes.
Egy komoly, globális párbeszéd indult meg, melynek központi témája a divatipar átlátszóvá és fenntarthatóvá tétele. A fogyasztók által feltett kérdésre több mint 1000 márka válaszolt, köztük 300 mainstream márka mutatta meg, ki készítette ruháinkat.
A Fashion Revolution csapata hisz egy etikus, méltányos és fenntartható divatiparban, és reméli, hogy a fent említett szám idén még nagyobb lesz.
Azért, hogy az üzenet minél több emberhez eljusson, a kampányhoz csatlakozókat kérik, hogy 2017. április 24-30. között posztolják a közösségi média oldalaikra a ruháik címkéjéről készült fotókat a #whomademyclothes hashtaggel.