A divatbemutatók stílusa sokat változott az elmúlt évszázadok során; elit szalonok szűkkörű kollekció prezentációiból nőtte ki magát sokszor különleges show elemekkel és művészeti performanszokkal tarkított, már-már színházi produkciókkal vetekedő látványos programokká.
Az öltözködési kultúra és a különlegességek iránti fokozott érdeklődésnek köszönhetően nagyszerű lehetőséget teremt ugyanakkor arra is, hogy egy ilyen divatbemutatókkal tarkított esemény társadalmi problémákra hívja fel a figyelmet, ill. konkrét üzeneteit széles körben terjesztve az egyének életfelfogását is segítse.
Hétvégén az
ELLE magazin által idén már negyedik alkalommal szervezett kétnapos programnak
a női egyenjogúság volt a kiemelt témája.
Az Elle kapcsolódó közleményei elolvashatóak itt és itt.
Ez egy olyan téma, amiről már többször gondolhattuk, hogy idejét múlt beszélgetni róla, de aztán folyamatosan konkrét esetek bizonyítják, hogy még mindig szükség van ez ezzel kapcsolatos társadalmi szintű kommunikációra.
Az
ELLE Fashion Show kétnapos programját úgy alakította ki, hogy pénteken elsősorban a szakma és a magyar sztár világ vett részt a bemutatón, szombaton viszont bárki számára elérhető volt az egész napos divatprogram. Így a kétnapos divateseménnyel nem csupán a magyar és külföldi trendekkel ismerkedhetett meg a szakma és a nagyközönség, de az Elle új kampányának üzenete ismert személyiségek és sztárok közvetítésén, valamint a divat iránti nagy érdeklődésnek köszönhetően eljuthatott férfiakhoz és nőkhöz, cégvezetőkhöz és háziasszonyokhoz, kicsikhez és nagyokhoz egyaránt.
Az Elle adatai szerint több ezren ünnepelték a divatot az április 15-16. között megrendezett negyedik Elle Fashion Show-n, a Várkert Bazárban.
Pénteken óriási sztárdömpinggel és Oláh Ibolya meglepetés dalával startolt a női egyenjogúság jegyében a tavasz nagyszabású divatünnepe, az Elle Fashion Show.
Másnap a legnagyobb nemzetközi márkák bemutatóin túl olasz, francia és lengyel tervezők kreációit csodálhatták meg a divat szerelmesei, emellett pedig a legtehetségesebb magyar tervezők is lenyűgözték a közönséget. Szombaton az egészségvédelemről, a rákszűrés fontosságáról is hallhattak előadást az érdeklődők.
"Nagyon boldogok vagyunk, hogy két nap alatt ennyien kíváncsiak voltak a bemutatóinkra. A külföldi tervezők stílusos kreáció minden évben kiemelt figyelmet kapnak, Valentine Gauthier párizsi outfitjeit már a korábbi években rendkívül megszerette a közönség, így ő már szinte állandó vendégként tért vissza a showra. Új tervezőként Paolo Errico csempészett egy kis olaszos temperamentumot a kifutóra, de emellett három tehetséges lengyel kreátor közös brandjét, az Elementyt is megcsodálhatta a nagyérdemű” – emeli ki az esemény nemzetköziségét Liptai Lívia, az Elle Magazin főszerkesztője.
Természetesen a külföldi tervezők mellett fiatal magyar tervezők is bemutathatták kollekcióikat.
Szegedi Kata rétegzett, eklektikus öltözékeit a nagyvárosi lüktetés, a fiatalság szabadsága jellemezte, a
Kele Clothing kötött darabjai azoknak készültek, akik lélekben mindig gyermekek tudnak maradni, míg
Sármán Nóri csipkés outfitjei a romantika világát varázsolták szemeink elé.
Részletes, képes beszámolónk itt, ill. a másnapi ENIHORN és Elysian bemutatóról itt.
A divateseményen túl frissítők, mennyei kóstolók és izgalmas nyereményjátékok várták a divat szerelmeseit.
„Mind a tervezők, mind a csapat fantasztikus munkát végeztek a két nap alatt. Nagyon köszönjük ezt a divathétvégét névadó partnerünknek, az NN Biztosítónak, főtámogatónknak, a Nissan-nak, az esemény hivatalos pezsgőjének, a Hungaria Pezsgőnek és természetesen az összes támogatónknak, az egész csapatnak, a modelleknek és a közönségnek, akik nélkül ez a színes rendezvény nem jöhetett volna létre. Jövőre találkozunk az ötödik Elle Fashion Show-n." – mondott köszönetet Liptai Lívia.
További fotók: