Szeretek megérkezni. Amikor az otthonomba belépek, úgy érzem magam, mint a 2%-on lévő iPhone, amikor rádugom a töltőre.
Kevesen gondolták volna, hogy a Várkert Bazárnál, ami a maga történelmi, budai környezetével és a páratlan dunai panorámával a főváros egyik legszebb környéke, lehet alkalmasabb helyszín a kelet-közép európai régiót összefogni szándékozó divateseményre.
A sok éve hányódó sorsú Bálna is oly régóta megérdemelné már fehér lovon érkező hódítóját, de addig is amíg a komoly kapcsolat megérkezik, tökéletes, időszakos szeretőt talált magának.
A pénteki Tesla Event Kult nagyon privát, nagyon exkluzív, klubos bemutatóit is élveztük, de ezután a Bálna hatalmas terei elementáris erővel hatottak ránk.
A hömpölygő Duna közelségében úszó épület nappal természetes fénnyel kényeztette a bent dolgozókat, naplemente után pedig fokozatosan váltott át egy templomszerű áhítatot árasztó térré.
Megváltozott a kifutó színe, a modellek és a ruhák megvilágítása, a nézők hangulata, így tulajdonképpen nem is két, hanem három helyszínen járhattunk.
A Bálna másik nagy előnye, hogy a földszinti területre jegy nélkül is bárki bejuthatott, ahol a kiállítók standjain magyar tervezők termékeit vásárolhatta meg, a kivetítőt figyelve pedig a show-kat is követhette. Így még nagyobb közönséghez juthattak el a hazai divatipar aktualitásai. Az épület adottságai további bővülési lehetőségekre inspirálhatják a szervezőket.
A kifutó
Míg a 2018-as tavaszi fashion weeken szóvá tettük a
kifutó elrendezése miatti rövid időt, hogy az öltözékeket akkor csak pillanatokig láthattuk, a hétvégén volt alkalmunk hosszan csodálni egy-egy modell vonulását. A szokványosnál lényegesen nagyobb, legalább 120 méteres kifutó a modellek számára igazi maratoni élmény lehetett, a nézőknek viszont biztosította a ruhák minden irányból, szögből és távolságból való szemlélését.
Side Event-ek
Az esemény hivatalosan november 4-én indult olyan side event-ekkel, ahol a tervezők saját showroomjaikba invitálták a divat iránt érdeklődőket, akciókat tartottak, illetve beavattak a műhelytitkokba. Ezeknek a promóciója és látogatottsága egyelőre elmarad a hétvégi, központi eseményekétől, így van benne fejlődési lehetőség bőven. Nagy érdeklődés övezte viszont a november 7-én a MOME campusán megrendezett Budapest Fashion & Tech Summit eseményét. A konferencián nemzetközileg elismert szakértők olyan a divatipart érintő kérdéseket boncolgattak, mint a fenntarthatóság, a digitalizáció és a divat kapcsolata, illetve az innovatív üzleti megoldások és a hazai márkák különböző piaci lehetőségei a világsikert jelentő úton.
Nemzetközi visszhang
Már a Teslában feltűnt, hogy mekkora nemzetközi érdeklődést sikerült az esemény köré szervezni. Lépten-nyomon angolul szólított meg valaki előbb csak a ruhám megdicsérni, majd csitcsetelni a divatról, vagy éppen a világ egyéb dolgairól.
A három nap során olyan, a divatszakmában ismert, nagy nevek látogattak ide, mint a Diet Prada párosa, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői. Jelen volt a Vogue Arabia és a Harper’s BAZAAR is.
A hétvégi show-kon az újságírók mellett hazai sztárok és olyan nemzetközi influencerek voltak jelen, mint a félmillió követővel rendelkező Aureta, vagy az olasz Irene Colzi, de Ázsia is képviseltette magát Wenjun Lau és Mademoiselle Yulia személyében.
A show-k
Pénteken a ViktoriaVarga és a CAKO márka mellett olasz, angol és ukrán tervezők, ill. a hazai szcéna fiatal alkotói mutatkoztak be. Szombaton és vasárnap óránként követhettük a látványos show-kat, melyekről fotóink már aznap elérhetőek voltak
Facebook oldalunkon, részletes beszámolóink pedig hamarosan érkeznek kollekciónként az
asalon.hu-ra.
Az
asalon.hu számára a fotókat készítette: Peter Jordanoff
Hivatalos videók a divathétről:
1. nap
2. nap
3. nap