Összesen 30 millió forint értékű kockázati tőkét fektet a Széchenyi Tőkebefektetési Alap a 2015-ben alapított AGNESKOVACS leather design Kft.-be, ezzel tovább bővítve kiterjedt divatipari cégportfólióját. A női és férfi prémium táskákat és egyéb bőr kiegészítőket tervező és gyártó divatipari cég már első évében jobb pénzügyi eredményeket ért el, mint ami a szektor szereplőire általában jellemző. Az SZTA tőkebefektetése révén a vállalkozás több kontinensen is szeretné értékesíteni prémium minőségű termékeit.
Az
AGNESKOVACS leather design Kft. összesen 30 millió forint értékű kockázati tőkét von be a hazai befektetői piacon legnagyobb divatipari cégportfólióval rendelkező Széchenyi Tőkebefektetési Alaptól. A vállalkozás célja, hogy kollekciói a nemzetközi divatipar tradicionális központjaiban (New York, London, Párizs), valamint Ázsiában is elérhetőek legyenek. A tőkeforrásból a cég elsősorban a nemzetközi partnerkapcsolati hálózat kiépítését, emellett a gyártási volumen növelését, valamint a humánerőforrás bővítését finanszírozza.
„A magyar dizájn- és divatipar legaktívabb befektetőjeként örömmel támogatjuk a hazai kreatív szektor fellendülését. A 2013-as első ágazati befektetésünk óta már több olyan hazai divattervező cégének piacbővítéséhez, stabil növekedési pályára állításához biztosítottunk tőkeforrást, akik tehetségükkel, maguk köré gyűjtött szakembergárdájukkal és jól kidolgozott üzleti tervükkel Kelet-Közép-Európából indulva is képesek komoly nemzetközi eredményeket elérni. Az AGNESKOVACS minőségi termékei, felkészült menedzsmentje, eddigi kiemelkedő működési eredményei, valamint kidolgozott üzleti modellje alapján úgy látjuk, hogy a cég hosszú távon képes felépíteni egy nemzetközileg is sikeres brandet, amelybe érdemes befektetni” – hangsúlyozta Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök–vezérigazgatója.
A vállalkozás fő profilja magas minőségű, bőrből készült dizájner férfi és női táskák, illetve kisebb kiegészítők tervezése. Az
AGNESKOVACS a prémium kategórián belül az innovatív dizájnnal és határozott, egyedi esztétikával rendelkező tervezői márkák közé illeszthető. A cég valamennyi termékét a Kovács Ágnes divattervező által megtervezett és kidolgozott prototípusok alapján gyártja. Minden táska kézzel készül, amelyekhez kizárólag válogatott, hibátlan minőségű, olasz cserzőműhelyekből származó bőrök kerülnek felhasználásra, emellett a márka anyag alternatívákat is alkalmaz egyes kollekcióiban.
Az
AGNESKOVACS márka szélesebb női és férfi közönséget kíván megszólítani, így kollekciójában klasszikus és kevésbé konvencionális típusok egyaránt helyet foglalnak, de egyedi megrendeléseket is vállal.
„Célunk, hogy a női kollekciók mellett a férfiak számára készített kiegészítők is megtalálják közönségüket. A jelenlegi tendenciák és a piaci előrejelzések alapján a férfi kiegészítők piacán jelentős növekedés várható, hiszen a férfiak hozzáállása a divathoz változott. Már a trendek hatására és a divatos megjelenés miatt is vásárolnak, illetve többet is költenek öltözködésre. Többek között ezt a nemzetközi piaci potenciált is szeretnénk kihasználni, aminek megvalósításához az SZTA tőkekonstrukciója megfelelő támogatást tud nyújtani” – mondta el Kovács Ágnes, az
AGNESKOVACS leather design Kft. tervezője és társtulajdonosa.