Bezárás

Keresés

Bezárás

A kitartás és önazonosság sikere - 15 éves a Zagabo márka

Vanyovszki Mária

Idén ünnepli 15 éves működését a Zagabo. A női alkatokat izgalmas geometriai formákkal öltöztető Szabó Gabi egy születésnap apropóján indult el a divatmárka építés útján. Miután magának rendszeresen készített öltözékeket, egyik barátnője kölcsönkért tőle darabokat, hogy randira, vagy erre-arra kell. Gabi picit rácsodálkozott a kérésre, mivel nem volt egyforma az alkatuk, de nem sokat gondolkodott, odaadta neki. A barátnő az elkért darabokat a Gabi háta mögött a WAMP szervezőinél lezsűriztette, aminek eredményeként a szülinapjára egy asztalbérletet kapott ajándékba a következő vásárra.

A Zagabo női ruhák mellé hamarosan megérkeztek a férfiaknak és a gyerekeknek szánt öltözékek is. 
 
Hogy mi minden történt még az eltelt években, Gabit kérdeztük:

2017-ben beszélgettünk hosszabban, a Képmás magazinba készített interjúmhoz. Mik történtek az azóta eltelt 7 évben?
Egyrészt nagyon sok minden történt, másrészt persze folytattam a megkezdett utat; ugyanúgy, ugyanazzal a lelkesedéssel és örömmel csinálom a ruhatervezést és készítést mint előtte. A technikai körülmények alakultak, más helyre költöztünk az Ylka Stúdióval, amiben némileg változtak a tagok, de továbbra is együtt működtetjük például Ducsai Judit alapítóval, a Ducsai.Leather.Goods tervezőjével.
 
Személyesen én is változtam. Ez meglátszik az új öltözékek jellegén, és úgy érzem, a mostani évek kollekciói már egy sokkal érettebb, letisztultabb és kiérlelt stílust mutatnak.
 
Fotó: Tamas Kovacs photography
Make-up: Kökény Juci Skin
Modell: Rea Milla@ Avantage Management
 
Ezt a törzsvevőimmel is tapasztalom, akik egyre többen ugyanolyan lelkesedéssel viselik a ruhákat. Sokat jelent, hogy azok a vásárlók, akikkel a 2010 körüli évek Wampjain egymásra találtunk, a mai napig járnak hozzám.

Mi az a három szó, amivel összefoglalnád a személyes tapasztalásokat és a márka életét érintő fejleményeket?


Kitartás, önazonosság, szenvedély.


A hét évvel ezelőtti beszélgetésben fontosnak tartottam kiemelni, hogy kb. az egyetlen tervező ismerősöm vagy, aki csak a saját ruháit viseli. Ezzel hogy vagy most?
Ez nem változott. Mint ahogy akkor is elmondtam, nekem az egész márkám onnan indult, hogy én mit szeretnék felvenni. Ezért is említettem az „önazonosságot” mint egyik kulcselemet. Enélkül nem lehet tartósan jó és működő márkát építeni. Természetesen hatnak rám a vevőim visszajelzései, de főleg inspirálnak, és egy-egy közös ötletet továbbgondolva építem be ezeket egy új darabba. Szóval az nem változott, és abból nem is engedek, hogy csakis olyan dolgokat tervezek, amiket magas is szívesen hordok, amivel tudok azonosulni.
 
2016 FW - TRIANGE 
 
A 2017-es interjúban az esőkabátokra helyeztük a fókuszt. Hogyan alakult azóta ez a termékpaletta?
Az esőkabátok a legelejétől elkísérnek, és minden kollekciómhoz készül egy új fazon, egy újabb variáció. Mondhatom, hogy ez egy konstans termék, amire a mai napig megkapom azt a mondatot, hogy
 
“Jaj, de rég kerestem már ezt!”
 
2023 SS - GRÖN 

Más volt a márkád 2009-es indulása abban is, hogy nem a baráti körödből nőtt ki a vásárlói köröd, hanem épp ellenkezőleg. Vadidegen vásárlók váltak barátokká. Hogy vagytok ezzel most?
Igen, ez a másik, amit mindig elmondok, hogy elképesztően szerencsés vagyok, mert olyan embereket ismerek meg, akikkel nagyon hasonlóan gondolkozunk, és kifejezetten élvezzük az együtt töltött időt. Itt talán megint visszakanyarodunk az önazonossághoz.
 
Mivel magamnak tervezek, olyan emberek találnak meg, akiknek tetszik a stílus, és valószínűleg nem gyökeresen ellentétes gondolkodással, világnézettel rendelkeznek.
 
 Fotó: Kondoros Éva Katalin

Mi most az elsődleges értékesítési felületetek, online vagy offline?
Az elmúlt években sokat nőtt az online is a kezdetekhez képest, de még mindig az offline az elsődleges.

Az elmúlt évek kollekciói mit tükröztek vissza az egyéni utadból? Úgy értem, mikor mit? Mik voltak számodra a legmeghatározóbb momentumok?
Érdekes, de ebben nem tudok ilyen markáns pontokat kiemelni. Azt hiszem ez kicsit olyan, mint a ruháim, nem nagy látványos kreációk, hanem a részletekben, a kis apró finomságokban rejtik azt a pluszt, amitől iszonyú jól érzed magad bennük. Valahogy ezek a változások is - azt hiszem - szépen finoman simultak bele és alakították a kollekciókat, ahogy a saját önismeretem is alakult.
 
2017 SS - AZITIZ 
 
 2018 FW - RUPAO
 
2019 FW - NORDVEEV


Hol tart most a márka ahhoz képest, amikor elkezdted?
A márka stabilan fejlődik, és növekvésében egyre gyorsuló tendenciát mutat. Körülbelül 4 éve tapasztaltuk azt, hogy elértünk egy kritikus tömeget, és onnantól az addigi stabil növekedés egy erősödő tempót vett fel.
 

Különösebb reklámtevékenység nélkül beindult a szájhagyomány, a baráti ajánlás, ami sokkal jobb hírverés, mint egy Facebook kampány.

 
2022 FW - AMBO
 

Hogy érzed, ott tartasz, ahol 2009-ben az első Wamp-ról álmodtad volna?
Úgy gondolom, igen. Az első Wampom nagy kérdés volt, hogy egyáltalán valakinek tetszenek-e, megveszik-e a ruháimat. Onnan jutottunk el oda, hogy kevés olyan magyar márka van, amely évi két ilyen darabszámú és fazonú kollekciót hoz ki teljesen saját erőből.
 
2024 FIFTIN

Tizenöt év telt el... Sok magyar tervezői márka felívelését, médiában való ragyogását, majd hanyatlását néztem végig. Nagyon büszke vagyok a történetünkre, amelyben rengeteg tanulság volt. Természetesen voltak hibák -  például a plázában nyitott bolt -, de mindenből megerősödve jöttünk ki. Még a Covidos éveket is sikerült nemhogy visszaeséssel, vagy puszta túléléssel, hanem stabil bevétellel magunk mögött tudni.
 
2023 FW - GILLS 
 

Mindig egy nagyon tudatos döntés volt, hogy önerőből jussak el ide, és az élet sokszor visszaigazolja, hogy bár egy sokkal lassabb, küzdelmesebb út ez, de az én felfogásomban a sikeresebb.


Azt sajnálom, hogy itthon, - persze lehet máshol is - a látszat és a kapcsolatok még mindig többet érnek, mint a kreatív alkotómunka. Nem tudom, ez fog-e valaha változni... Mindenesetre, azt hiszem, az én álmom folyamatosan teljesül a mindennapokban azzal, hogy azt csinálom, amit végtelenül imádok.

Mi a terved, vágyad az elkövetkező 15 évre?
Nem igazán tűztem ki így célokat magam elé sosem. Lehet, ez hiba, de valahogy a fejlődést, növekedést, változást úgy szeretném megélni, hogy közben egy boldog életet élek a jelenben. Mikor még csak terv volt a ruhatervezés, apukámtól kérdeztem, mi van, ha sose érem el a célom, ha meghalok, mielőtt elérném. Ő erre azt mondta:
 
Éppen ezért kell élvezned az odavezető út minden pillanatát!
Igyekszem ehhez igazodva folytatni a jövőben is.
 
 
______
Nyitókép: Kondoros Éva Katalin
 



Hírlevél feliratkozás
A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatót elolvastam és tudomásul veszem

Hasonló hírek