Bezárás

Keresés

Bezárás

A visszaszámlálás megkezdődött - Jövő héten újra fashion week

Vanyovszki Mária

A Szépművészeti Múzeum lesz újra a helyszíne a nemzetközi minták alapján szervezett hazai divathét, a Budapest Central European Fashion Week szombati és vasárnapi bemutatóinak.

A tavaszi esemény után készített mini közvélemény-kutatásom alapján a múzeum mint divathelyszín szakmai körökben egyszerre váltott ki rajongást és ellenérzést. Miközben egyesek ellentétesnek érezték a klasszikus műtárgy ábrázolásra kialakított „historizáló” tereket a kortárs öltözékek hátterében, mások kifejezetten ünnepelték és a magas színvonal erősítését látták az impozáns környezetben.

A szervező Magyar Divat & Design Ügynökség számára határozottan hozhatta az elvárásokat, már a héten tartott előzetes sajtótájékoztatóra is ezen a helyszínen került sor.

„A Szépművészeti Múzeum üzleti rendezvényeit összefogó Museumevents csapatával létrejött együttműködés is egy nagyszerű lehetőség a meglévő szinergikus kulturális kapcsolódások tudatos kiaknázására és további építésére, hiszen a hazai turisztikai vonzerő fejlesztése, a magyar designban és hazai márkákban rejlő kreativitás támogatása közös célunk.” - áll a sajtóanyagban.

A világörökségi helyszín választása összefüggésben áll ugyanis azzal a ténnyel, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökséggel szoros együttműködésben szervezett divat és design tematikájú eseményeket az országimázs fontos építőelemének is tekintik. A fashion weekre érkező nemzetközi ismertségű vendégek a divat és design értékek bemutatásával a város építészeti és képzőművészeti értékeinek is hírét vihetik.
 
 

„A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást” – mondta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A csütörtök reggeli sajtós összejövetelnek az átadott információk és az újságírók megvendégelése mellett a szakmai elköteleződés kommunikációjában is fontos szerepe volt.

Az Ügynökség érezhetően egyre jobban értékeli a sajtó szerepét. Hiszen míg a közösségi média (Instagram post és story vagy TikTok videó) térbeli hatótávolsága nagy, időben rendkívül illékony. A mindent elárasztó médiazajban századmásodpercekre redukálódik a befogadás folyamata. Egy másodpercen belül legalább három képen pörget át az ujj, 30 másodpercen belül már egy teljesen más témájú videót nézünk, így nemhogy inspiráció alig történik, de néha már arra sem emlékszik a böngésző, milyen céllal nyitotta meg az alkalmazást...
 

Az írott és képekkel illusztrált beszámoló ezzel szemben egy célzott közönséget talál meg, aki maga is időt és teret szán az adott téma befogadására, értékelésére és továbbvitelére.


A sajtótájékoztatón az országimázs építésének fontossága mellett a kerek évfordulók kaptak nagy hangsúlyt, amikről Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese osztotta meg velünk a számadatokat.
 
 
Az eddigi kilenc BCEFW során közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel kb. 200 catwalk show-t rendeztek meg. A divathetek során több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az 5 év alatt 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a nemzetközi piacra lepésre.

„Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni.” – fűzte hozzá.

A korábbi szervezések előtörténetéről Instagramon készítettem rövid összefoglalót egészen addig a pontig, amikor a BigBag PR Agency és a Design Terminál szervezése külön vált 2016-ban, (folytatása következik).

A jubileumi 10. BCEFW eseményeire augusztus 29. és szeptember 4. között kerül sor. A hétvége során több mint harminc márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói mutatkoznak be a Szépművészeti Múzeumban: tizenöt magyar és két lengyel tervező mellett kiemelt szerepben hét ukrán márka is bemutatkozik. Az előtérben a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan hét márka állítja ki a termékeit.
 
Hétfőtől 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte: kerekasztal-beszélgetések, workshopok, open showroomok, divatprezentációk stb.

Az Ügynökség az előző évekhez hasonlóan ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, melyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.

További infók és részletes program: bcefw.com
 



Hasonló hírek